4 weken brazilie in juli

De hele maand juli ga ik samen met mijn vriendin naar Brazilie, we hebben een retourtje Rio geboekt en nu is het alleen nog even grofweg de route uitstippelen. Is volgens jullie het volgende haalbaar en hoeveel dagen raden jullie aan waar te blijven. Daarnaast zijn tips over vervoer (wat is wel met de bus te doen en wat niet) altijd welkom:

• 3 dagen Rio
    1 reisdag
  • 3 dagen Iguazu
    1 reisdag
  • 2 dagen Bonito
    1 reisdag
  • 2 dagen Pantanal
    1 reisdag
  • 6 dagen San Salvador en Chapada Diamantina
    1 reisdag
  • 5 dagen strand (recife of Natal of Fortaleza, wat is leuker?)
    1 reisdag

Alvast bedankt voor de feedback!

Interessante planning !

Wat “mijn” deel van Brazilië betreft, nl Bahia, wou ik eerst opmerken dat San Salvador ergens op een heel andere plaats ligt, hier hebben we het over Salvador (da Bahia … indien je wenst).
In Salvador kan je makkelijk een dag of 2 à 4 kwijt om toch het minimum te zien wat deze wereldstad (4 milj inwoners) te bieden heeft.
Het Nationaal Park Chapada Diamantina zou ik toch een minimum van 5 dagen (4 nachten) suggereren inclusief het heen en weer reizen.
Qua tropisch strad kan je ook weg op 1 van onze eilanden hier zoals Morro de São Paulo of op het rustigere Boipeba beiden ongeveer een 150km van Salvador. Wij hebben hier in de winter (zomer bij jullie) nog steeds een aangename 28°C :wink:

Aarzel niet mij bijkomende vragen te stellen over Bahia indien nodig.
Over andere delen van Brazilië zitten hier ook een aantal degelijke ervaringsdeskundigen op het forum.

Tropische groet

Ixke

Dankje Ixke,

Uiteraar is het Salvador de Bahia (was al laat gister). Dankvoor je tips, mocht ik meer vragen over Bahia hebben, dan klop ik bij je aan!

Grt

Hallo,

Wat betreft je vraag over vervoer, ik heb op mijn weblog een stuk over vervoer in Brazilie geschreven:

Veel succes met de voorbereidingen!

Peter