2 februari begin ik met mijn vriend aan een reis door Zuid-Amerika. We vliegen op Sao Paulo, en willen zo snel mogelijk naar Rio. We vragen ons af hoe we dit het beste kunnen regelen.
Wie kan een hotel (betaalbaar, we zijn backpackers dus het hoeft geen drie sterren te hebben) aanraden in de buurt van het vliegveld? We komen 's avonds aan dus willen 1 nacht in Sao Paulo blijven.
Om met de bus naar Rio te gaan, moet dat vanuit het centrum? Kan dat vanuit (in de buurt van) het vliegveld?
De bussen naar Rio (vertrekken bijna om de vijf minuten) vertrekken vanuit rodoviaria Tiété. Er is een bus die vanuit de luchthaven naar deze rodoviaria rijdt en kost 24 reals. De bus vertrekt even buiten de luchthavenhal. De straat niet oversteken maar langs de taxis lopen en een ticket kopen langs de wand van het luchthavengebouw. De bussen vertrekken hier om de 45 minuten maar ik weet niet tot hoe laat op de avond.
Als je enigszins kan, vertrek dan nog dezelfde avond naar Rio. Bussen naar Rio zijn er dag en nacht.
Laat een taxi in Rio je naar Hotel Ingles brengen op de Rua Silveira Martins. Het is niet te duur en ligt in het Flamengo deel van Rio. Als het u niet bevalt, kan je 's anderendaags op zoek naar een ander hotel. In de onmiddellijke buurt (Rua do Catete) vind je echte “low budget” hotels. Je mag altijd een kijkje nemen van de kamers vooraleer je beslist er te blijven. Dat is de gewoonte in Brazilië.
In Sao Paulo kan ik je helaas geen echt (goed) “low budget” hotel aanduiden.
Neem eventueel een taxi naar de rodoviaria Tiété als de pendelbussen niet meer rijden. In Sao Paulo blijven heeft echt geen zin en zeker 's avonds niet.