Hai! Weten jullie een leuk hotel/hostel in Rio? We verblijven daar 2 nachten en daarna gaan we met een binnenlandse vlucht richting Campo Grande. Heb zelf wat leuks gevonden bij Ipanema Beach, maar heb het idee dat weer heel ver van het vliegveld ligt? Weet iemand dit??
Waarom wil je perse dichtbij het vliegveld zitten (en welk vliegveld)? Neem aan dat als je in Rio bent, toch alle highlights wilt zien. Dus je zult sowieso veel afstanden afleggen.
Probeer een tour te boeken waarbij je in 1 dag langs alle higlights gaat die je wilt zien. Want als je maar 2 dagen in Rio hebt en alles zelf nog moet uitzoeken, verlies je superveel tijd.
Dichtbij zoals in Nederland, bestaat niet in Rio.
Nou het is zo dat we eerst vanaf Rio (daar landen we) naar de Pantanal willen gaan en pas aan het einde van de reis Rio willen gaan ontdekken voor een aantal dagen. Mijn vriendin komt 1 dag later aan en willen die volgende dag dan smorgens vroeg een binnenlandse vlucht richting Campo Grande pakken en ik dacht als we dan ver van het vliegveld af zitten dat het zo gereis wordt.
Dus zodoende.
Maar voor aan het einde van reis wil ik ook wel graag suggesties voor leuke hostels, want dan willen we natuurlijk Rio gaan ontdekken!
Binnenlandse vluchten vertrekken van beide luchthavens, meestal zijn de vluchten vanaf het Int vliegveld goedkoper.
In Ipanema/Leblon/Botafogo komen er 1x per uur bussen langs die richting vliegveld gaat. Let op, Int en Santos Dumont is niet dezelfde bus. Staat aangegeven op een digitaal schermpje. Uiteraard duurt het iets langer naar het INT vliegveld, maar daar zitten geen hostels in de buurt.