Tips gevraagd! Voor een 3 weekse rondreis door Brazilie

Tips gevraagd!

Mijn vriend en ik vertrekken zaterdag 5 november voor 3 weken met onze backpack naar Brazilie.
We vliegen op Sao Paulo Viracopos, en van daar uit waren we van plan een binnenlandse vlucht te nemen naar Salvador, om van daar uit af te zakken naar Sao Paulo (via Rio).

Een paar vragen:

• Allereerst, we willen graag een binnenlandse vlucht boeken, maar alle sites zijn uiteraard in het Portugees… heeft iemand een tip van een engelse website waar we de vlucht kunnen boeken?

• Waarschijnlijk kunnen we het makkelijkst een binnenlandse vlucht vinden vanaf vliegveld Sao Paulo Guarulhos, weet iemand hoe we het meest makkelijk van Sao Paulo Viracopos naar Guarulhos komen?

• We hebben zoals gezegd 3 weken, en overal hier op het forum wordt er gezegd dat je vooral niet teveel moet willen. Is onze reis haalbaar, of raden jullie aan om wat zuidelijker dan Salvador te beginnen (Vanaf Porto Seguro bijv. naar beneden) ?

Dit zijn zo maar een paar vraagjes, en we hopen op wat reacties van de échte Brazilië kenners! Alvast bedankt!

Groetjes,
Pien

Succes en alvast een fijne reis naar Brazilie!!!

Het vliegveld Viracopos ligt bij de stad Campinas in de staat São Paulo. Over de weg is het 112 km naar het internationale vliegveld van São Paulo stad, dat in de aan São Paulo stad grenzende gemeente Guarulhos ligt. In São Paulo is nog een vliegveld: Congonhas, alleen voor binnenlandse vluchten, dacht ik.

Ik stel mij voor dat er ook vanuit Campinas / Viracopos wel binnenlandse vluchten zijn naar diverse bestemmingen.

De site van Gol (maatschappij voor vooral binnenlandse vluchten) spreekt vanaf deze pagina Engels. Wellicht is dat ook bij andere maatschappijen wel te vinden.

Ik weet niet of ze inmiddels al buitenlandse creditcards accepteren.

Heren!

Bedankt voor de snelle tips… de Engelse website is een uitvinding! Maar ik begrijp dat het accepteren van buitenlandse creditcards niet vanzelfsprekend is?

We gaan het eens even bekijken!

Meer tips zijn van harte welkom!

groetjes,
Pien

Maar ik begrijp dat het accepteren van buitenlandse creditcards niet vanzelfsprekend is?

In het verleden was dat in ieder geval een probleem. Maar ik meen ooit gelezen te hebben dat het wel kan, als je via hun internationale site boekt. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee (iemand anders?), proberen dus.

Hier de Engelstalige site van Tam.

Zowel Gol als Tam hebben bovenaan een knop waar je je land kan wijzigen. Andere wellicht ook.

Ha Bert!

Dank je wel! Ik heb me rotgezocht haha! Dit is een stuk duidelijker.
Dank je wel! Woon je zelf in Brazilië?
Als je nog andere tips of ideeën hebt hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes Pien

Een goedkope maatschappij is Azul https://viajemais.voeazul.com.br/Search.aspx Vertrekt vanaf vliegveld VCP. Lijkt mij het makkelijkst als je in 1x door wilt vliegen. Heb nog nooit geprobeerd daar te boeken met een buitenlandse cc, je zou het kunnen proberen en anders als je aankomt? Nu zag ik tickets naar SSA tussen de 250 en 350 reais pp.

1 like

Hoi
Ik gebruik american express, geen problemen met boeken bij voegol, trip en azul.

Als ik het allemaal zo lees dan gaan jullie voor een strandvakantie.
Hebben jullie ook overwogen om de andere kant van brazilie ook te bekijken zoals de pantanal bijv. Tussen rio en sao paolo vind je enkele van de mooiste stranden van brazilie.
Misschien is dit een optie: Sao paolo-paraty-rio-campo grande-bonito-iguazu-Ilha santa catharina-sao paolo.
Mischien nog ilha grande bijvoegen.
Op deze manier zie je enkele van de mooiste stranden, de mooiste steden, veel wildlife en de mooiste watervallen ter wereld.
Het is maar een idee.

1 like

Om nog even op de creditcards terug te komen. Met MasterCard kun je met TAM vanuit Nederland op internet boeken. In februari dit jaar kwam ik er achter dat het uitmaakt of je de site instelt op Engels of Braziliaans Portugees. Deze laatste kan op bepaalde vluchten goedkoper uitvallen dan exact dezelfde in het Engels. Weet niet waar dit op slaat en weet niet of dit nog steeds zo is. Overigens, TAM is één van de aanbieders van de Brazil Airpass.

Cheers!

Enig idee hoe we bij Azul kunnen boeken? We hebben nu een binnenlandse vlucht gevonden, maar ook hier weer het probleem van de Portugese taal. We kunnen geen Engelse Azul site vinden… Kan iemand ons helpen?

Alvast bedankt weer!

Groetjes Pien

compre agora=nu kopen
somente ida=enkeltje
Holanda=Nederland
CEP=postcode

Als je opschrijft wat je precies wilt weten, dan kunnen we helpen. En http://translate.google.com.br/ doet ook wonderen.

Dank je, taal komen we op zich wel uit, maar ze vragen naar staat en postcode enzo…krijg het idee dat je als buitenlander niet kan boeken?

Ik zou het gewoon proberen. Bij staat kun je toch gewoon outro invullen. Je merkt het snel genoeg of je cc wel of niet wordt geaccepteerd.

Als per jaar 80% van het jaar in Brazilie doorbrengende nederlander, kan ik je adviseren om ter plekke een ticket voor een binnenlandse vlucht te boeken, TAM heeft het grootste netwerk, engelstalige site, net als GOL. regionale maatschappijen zijn vaak gelieeerd aan een van deze twee grotere maatschappijen. Altijd een enkeltje, dan ben je het meest flexibel. In 5 jaar binnenlands reizen non nooit meegemaakt dat een vlucht vol bleek.
Ik kan me voorstellen dat je voor de eerste paar dagen een hotel voorafboekt, maar ben je enigszins gewend dan kun je elke keer het meest voordelig boeken als je voor de hotelbalie verschijnt. Enige spreekvaardigheid in het portugees helpt wel. In het algemeen krigen niet portugees-sprekenden niet gauw een korting (disconto) op de kamerprijs in een hotel of eenhuurprijs voor een apartement. Bovendien zie je dan ook werkelijk wat je boekt, en of de omgeving je wel of net aanstaat. Slechts in december en de carnavalstijd is het verstandig om tijdig vooraf te boeken , zeker in bijv Rio de Janeiro als je aan/vlakbij de boulevard.
Betalen kan altijd zowel met alle creditcards netzoals op heel veel plekken in heel Brazilie met je nederlandse bankpas.

wij verzorgen OOK een airport shuttle van Salvador naar de historische binnenstad (vlaams chauffeur met eigen airconditionned voertuig) zo kan je na een lange vlucht in alle rust en vertrouwen naar de binnenstad (zelfs als je géén portugees spreekt ;-))

als je zou nood hebben aan transport dan graag even op voorhand melden aub

tropische groet uit Salvador da Bahia