Zojuist heb ik mijn ticket naar Recife geboekt en terug vanaf rio.
Nu zou ik heel graag willen weten of ik er goed aan doe om mijn binnenlandse vlucht van Natal naar RIO al vast te leggen. In azie boekte ik heel makkelijk 2 dagen van tevoor maar heb van alles gelezen over binnenlandse vluchten in Brazil en krijg een beetje de indruk dat het toch wat lastiger is. Als ik het goed begrijp kan ik met mijn CC bij TAM of GOL prima online boeken, klopt dat en zo ja is het verstandig om dit nu al te doen of kan ik dat beter daar ter plekke regelen en zijn de prijzen daardoor een stuk goedkoper of juist hoger? Nu betaal ik ong rond de 150 euro voor die vlucht.
Tevens een vraag over hostels/pousada’s ik ga 26 okt tot 22 nov en zullen vooral in de omgeving van Pipa verblijven. Is het noodzakelijk om in deze periode al wat te reserveren. Ik vind het zelf een prettiger idee om dat niet te doen en daar te kijken maar als het erg druk is dan zou het mss wel handig zijn… Het is mijn eerste keer zuid amerika, dus alle tips zijn welkom!
Toen ik in 2006 voor 6 weken door Brazilië reisde, kon ik prima op de bonnefooi reizen. Zelfs tijdens carnaval vond ik nog wel hotelkamers en soms een homestay, weliswaar duurder dan normaal vanwege carnaval.
Wat vluchten betreft weet ik niet, ik had destijds een airpass met 4 of 5 vluchten van Varig maar Varig bestaat niet meer. Misschien kun je het ook vragen in het Lonely Planet forum.
ik raad je aan ff te checken of je bij hier ter plekke online boeken (tam, gol) wel met een buitenlandse creditcard kunt betalen.
een paar geleden was dit nog niet mogelijk…
Iemand die mij iets over de hostels kan vertellen?? moet ik die op voorhand al boeken of is het in november nog een rustige periode?? Als ik op booking.com kijk zie ik regelmatig dingen voorbij komen waarbij er nog maar 1 of 2 kamers beschikbaar zijn. Dit kan natuurlijk ook een verkooptruck zijn maar iemand die mij hier advies in kan geven?? Of nog leuke tips voor een hostel/pousada in pipa??
Volgens mij is het in november geen hoogseizoen, in Brazilië hebben ze zelf namelijk januari/februari vrij, dan is het daar zomer. Ik kijk voor hostels vaak op hostelworld.com. De tip hierbij is om vervolgens te selecteren op basis van reviews, geeft meestal wel een realistisch beeld.
Volgens mij kun je op internet bij TAM/GOL betalen met cc, zet de site dan niet op Braziliaans. Je kunt sowieso aan de balie bij TAM met cc betalen. Stelregel: hoe dichter bij de vlucht, hoe hoger de prijs (over het algemeen, soms hebben ze uiteraard promoties). Succes!
Misschien alleen de eerste 2 nachten boeken? Ik kijk ook altijd op hostelworld naar de ervaringen en prijzen. Hoogseizoen begint idd net na jouw vakantie.
En idd hoe dichterbij de vlucht, hoe duurder. GOL heeft vaak aanbiedingen in het weekend.