Planning reis naar Brazilie Februari-Maart 2014

Beste Forum-Leden,

vanaf half Februari ga ik samen met een goede vriend een reis door Brazilië maken. Deze vriend tref ik aldaar aan, aangezien hij meer landen in het continent Zuid Amerika gaat bezoeken. Wij hebben wat meer te besteden, maar willen er ook geen gigantisch dure vakantie van maken. Overnachten met meerdere onbekend samen heeft niet mijn voorkeur.

Planning is om 17 Februari aan te komen in Sao Paulo.
Is het aan te raden om al op de voorhand een hotel aldaar te boeken (na een flinke reis) ?
Kan iemand een goede plek aanraden om te overnachten?

Wij willen een reis naar het Pantanal gebied maken in de eerste week van aankomst.
Is het aan te raden om dit op de voorhand te boeken? Of kan dit ook ter plekke in Sao Paulo geregeld worden?
Is het aan te raden om een gele koorts inenting te nemen (verblijf schat ik op maximaal 4 dagen).
Wederom ben ik benieuwd naar aanraders.

Na de Pantanal reis zijn we van plan om via wat omwegen richting Rio De Janeiro te gaan voor het jaarlijkse carnaval.
Hotel aldaar is al geboekt. Dit is momenteel het enige dat we al vast hebben staan en ook al geregeld is.
Uiteindelijk wil ik omstreeks de 4de maart een terugvlucht van Rio naar Sao Paulo regelen, om op tijd terug te zijn voor de terugvlucht de zevende maart naar Nederland.

De vlucht zelf ben ik van plan deze kerstvakantie te regelen. Heb nog enige hoop dat prijzen zakken…

Mochten mensen tips of ideeën in het algemeen over de reis hebben, dan hoor ik dat graag, aangezien het programma nog niet is ingevuld.

Voor noodzakelijke inentingen zou ik je huisarts raadplegen. Gele koorts zal wel aangeraden worden vermoed ik (moet enige tijd van tevoren!) en misschien een middeltje tegen malaria. Voor dengue is er nog niks, dus neem (of koop daar) een goede muggenafschrikker mee.

Ik denk niet dat je in Sao Paulo een hotel vooraf hoeft te boeken. Maar aan de andere kant: spreek je Portugees? (tegenwoordig zijn er veel hotels op internet te vinden en te boeken).

Ik zou zeker voor de eerste nacht wat boeken, wij kijken meestal op booking.com. Vila Madalena is wijk met een goed nachtleven. Wij hebben zelf overnacht in de wijk Santo Amaro (waar meer de zakenhotels zitten), Tryp & Intercity Premium (de eerste was beter)…niet goedkoop maar wel lekker comfortabel en dichtbij OV.

Je vliegt neem ik aan naar Campo Grande? Daar op het busstation zitten allerlei aanbieders naast elkaar en kun je nog onderhandelen over de pantanal tour.

En op 4 maart kun je ook altijd nog een bus pakken naar SP, ongeveer 120 reais pp en je doet er ongeveer 6 uurtjes over (ok zonder gekke files).

• Updated - - -

Wij boeken trouwens ook vaak nog dezelfde dag via booking.com, hoeft dus niet ver van te voren. Maar SP is echt een mega stad waar je geen zin hebt om ter plekke een hotel te zoeken.

Bedankt.

Die informatie betreffende hotels hebben we zeker wat aan…zo te horen komt het niet zo nauw qua tijd.
Zie wel dat Tryp en Intercity Premium inderdaad wat prijziger zijn. Kan je misschien nog enkele hotels aanraden toevallig?

Voor die reis naar Campo Grande hebben we ook nog geen vliegticket, omdat we nog niet zeker zijn wanneer de reis daarheen zal gaan. We zijn zo flexibel mogelijk, enige wat vast staat is de reis naar Rio met de carnaval.

Dat van die bus is een goede tip…ga ik wel overwegen :slight_smile:

Misschien kun je ook zoeken op hostels met een privekamer? Vaak slaap je dan redelijk goedkoop en heb je wel een privekamer. Soms wel met een gedeelde badkamer, soms privé badkamer.

Ik weet niet meer waar wij toen sliepen in Sao Paulo , als je dat graag wil weten zal ik dat even opzoeken. Het is wel aan te raden om dichtbij metro te zitten, dat is erg handig.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Ja ik heb 1x in het formule 1 hotel geslapen, maar dat was geen aanrader. Ik heb verder geen ervaring in SP met andere hostels/b&b´s. Maar zoek op booking.com of hostelworld naar een 2 persoonskamer in Vila Madalena in de buurt van het OV.

Houd er wel rekening mee dat hoe verder vantevoren je boekt, hoe goedkoper de vliegtickets zijn. Prijsvechters als ryanair en easyjet hebben ze hier niet echt.

Bedankt.

Laat het me graag weten ja.

En Saywhat bedankt…zag TAM die vluchten aanbieden…