Rondreis Zuid-Brazilië: Tips?

Hoi iedereen,

Mijn vriend en ik zouden eind september - begin oktober voor 3 weken gaan backpacken en twijfelen nog over Brazilië. Kunnen jullie ons overhalen?

Onze mogelijke reisroute zou als volgt lopen:

Aankomst in Sao Paulo (verblijf max 2 dagen)(Hosteltip?).
Vervolgens vliegen naar Campo Grande om daar deel te nemen aan een georganiseerde tour door de Pantanal 3à4 dagen. (Suggesties?)
Vervolgens naar Bonito voor enkel dagen en dan een busreis richting de watervallen van Iguassuu. (Hosteltip?)
Hier blijven we dan een 2-tal dagen. Dan vliegtuig richting SP om daar direct verder te reizen naar Paraty (2 dagen). (Goede busverbinding? Prijs?)
Vervolgens verder reizen naar Ilha Grande (3dagen) (Busverbinding?).
En dan eindigen in Rio de Janeiro. (Hosteltips?) Hebben jullie ervaring met NP Serra dos Orgãos? Is dit de moeite?

Wat denken jullie over de reisperiode? Is dit mogelijk in 3 weken? Mijn vriend en ik spreken geen Portugees of Spaans. Gaat dit een probleem vormen?
Hebben jullie nog tips over hostels, (goedkope) tours in Pantanal, busverbindingen, …?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik zou zeker een paar woorden portugees of anders spaans (makkelijker) leren. Het is echt lastig om overal iemand te vinden die engels kan. Zeker de gidsen in de pantanal spreken vaak belabberd engels en je ervaring daar is een stuk minder als je niet iets kunt vragen over het gebied.

Ik denk dat 3 weken net te krap is voor jullie route. Vergeet niet de reistijd tussen de punten mee te tellen. Alle tourtjes zijn dagtourtjes en als je dan om 2 uur smiddags aankomt dan is je kans al voorbij en moet je een dag wachten. Met een vliegreis ben je ook al snel een halve dag kwijt.
Bij Iguazu moet je toch echt beide kanten gezien hebben en in de pantanal is 3 dagen ook echt het minimum. Als je eindelijk op ilha grande bent wil je echt niet na een dag al weer weg. Het is vast niet mogelijk om er een paar daagjes aan te plakken of wel?
Het is wel te doen maar het is een stuk leuker als je een dag of 3 extra hebt.