Via Wereldwijzer heb ik een bijzonder leuke reisgenote gevonden! Wij zullen vanaf half oktober tot half november in Rishikesh zijn. We hebben allebei zo onze voorkeuren om onze reis een inspirerende invulling te geven. Wie heeft er goede tips op het gebied van verblijf (ook Ashrams, die zijn ingesteld op de Westerse reiziger), nabij gelegen plaatsen, is het goed mogelijk om er alleen op uit te gaan als vrouw, trekkings en Ayurvedische behandelingen voor een redelijke prijs. Allerlei andere tips die bij je opkomen zijn natuurlijk ook welkom :wereld:
Alvast heel erg bedankt!
Reiszin en Lotte gaan op reis
Supertof!!
Wij hebben een superweek gehad in de Phool Chatti Ashram. Gewoon een fijne introductie in het leven in een ashram en ook prima voor beginners (en meer ervaren yogamensen). Dit is mijn artikel erover: Backpackgek in een ashram in Rishikesh India
Het ligt net buiten Rishikesh en dat is wel zo fijn, want Rishikesh is ontzettend druk. Het is wel echt een te gekke plaats. Je struikelt er over de yogascholen, meditatiecursussen en ayurvedische massages, dus dat komt gewoon helemaal goed met jullie :-).
Verder vond ik de ashram waar de Beatles hebben gezeten echt tof voor een bezoekje. Ze hebben er afgelopen jaar een hal geopend met allemaal kunst en dat ziet er gewoon cool uit. Heel rustig, heel mooi.
Heel veel plezier!
Ha Backpackgek,
bedankt en te gek dat je zo snel reageert met je tips! Ik ga je weblog nog bezoeken ![]()
Zonnige groet, Reiszin
Ik moet nog even wennen aan een paar functies op de site, zie ik.
Ha Backpackers, wij hebben jullie site bekeken en deze ziet er fantastisch goed uit!!! Mooie video films en info en kan het iedereen aan raden die naar een bepaald land wil of op werledreis is, of wil gaan!
http://www.backpackgek.nl/backpackge…-in-rishikesh/
We hebben nog een paar vraagjes zoals over de Ashram Phool Chatti; als je met het programma mee doet, ben je dan verplicht om met alles mee te doen? Is het b.v. mogelijk om de lecture over te slaan?
En weten jullie of er in de buurt van Phool Chatti nog geusthouses zijn?
Nou, wij wensen jullie een mooie voortzetting van de reis en lekker eten en drinken in Kaapstad :dag:
Superbedankt! Echt leuk!
Er zijn guesthouses daar in de buurt, maar je kunt er heerlijk slapen. Wij hadden echt een fijne kamer. Ze hebben natuurlijk het liefste dat je aan alles meedoet, maar ze verplichten je niet. Freek heeft een paar dagen bijvoorbeeld maar met een paar dingen meegedaan. Ik heb wel alles gedaan en ik denk opzich dat het wel het beste is voor de totale ervaring om alles mee te doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je af en toe een beetje meer alleen wil zijn.
Thanx! Zonnige groet van ons.
Dag medereizigers,
Ik ga in april naar de phool chatti ashram en vind het leuk jullie mailwisseling te volgen. Ik ga vooraf nog een paar dagen in India doorbrengen. Ik vlieg op Delhi. Hebben jullie nog tips om deze dagen prettig door te brengen, ergens tussen Delhi en Rishikesh?
Fijne reis!
Grethe
Wat tof dat je erheen gaat! Ben zo benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Rishikesh is ook gewoon een leuk plaatsje om even te zijn en alvast een paar yogalesjes te volgen. Haridwar is ook mooi. Je kunt ook vanuit Delhi naar de Taj gaan ![]()
Hoi Grethe,
de voorpret van het organiseren van de reis is al zo leuk! Bij Phool Chatti gaven ze aan dat het nu Rs 7000 kost voor een gedeelde kamer en Rs 8000 voor een single room, dit is voor 5 nachten en 7 dagen programma. Wij kijken ook naar andere locaties voor de beginnende Westerling en ervaringen die mensen met een bepaalde Ashram hebben. B.v. http://www.anandprakashashram.com/ Het schijnt dat er zoveel Ashrams zijn, dat je echt keuze genoeg hebt. Verder kregen we nog een tip van de eigenaren (ze denken op een leuke manier mee en reageren snel op je vragen) van de “Seventh Heaven” voor het maken van een trekking: “Red Chili Adventure” www.redchilliadventure.com. Wij hebben een beetje in gedachten om de Dodital trek van 6 dagen te gaan doen. Hoe meer mensen er mee gaan, hoe goedkoper het wordt. Dit is niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien lezen andere mensen ook mee zoals jij, die op zoek zijn naar info over Rishikesh. Wij gaan direct van Delhi naar Rishikesh en zullen een paar dagen naar Haridwar gaan, maar wie weet komen er meer reacties op jouw vraag. Veel succes en voorpret!