Yoga in India

Hallo,
Wie heeft er ervaring met yoga doen in India in een Ashram, heb je tips?
Ik ga deze zomer 3 weken naar India en vlieg op Delhi, ik wil iig naar Varanasi en een week ergens in een ashram yoga doen. Graag hoo rik ervaringen en of tips van iemand, alvast bedankt!
Olga

Hallo Olga,

Ik zou naar Risikesh gaan, veel Ashrams en Yogameesters. Veel rustiger en overzichtelijker dan Varanasi. Risikesh is het centrum van de Yoga in de wereld volgens velen. Bovendien een erg mooie (berg) omgeving aan de Ganga.

hallo Olga,

leuk plan van je.
Ik ben me ook aan het oriënteren op het doen van yoga in India. Mijn yogalerares adviseerde mij een ashram in Niketan, dit is in of vlakbij Rishikesh. Ik heb ook contact gehad met een Indiase yogaleraar (die woont in Thailand en heeft een Nederlandse vriendin, hij is nu een paar maanden in Nederland, vandaar…), hij vertelde mij dat Rishikesh de plek is waar je yoga kunt doen. Ik kreeg de indruk dat het zeg maar het walhallah is van de yoga. Een site waar je op kunt kijken is www.parmarth.com/yoga (Parmarth Niketan, zo heet de ashram als ik het goed begrijp). Die Indiase leraar die ik sprak was enthousiast over de docenten die daar lesgeven.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Mijn plan is om begin 2010 naar Rishikesh te gaan om daar een yogacursus te volgen in een Ashram.
Misschien wil je wat vertellen over jouw ervaring daar?

Ik hoor graag van je.

Groeten Krindie

Hoe was de yoga cursus? ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen!!!

Groetjes Mareille

Yoga Docenten Opleiding in India

http://farm6.static.flickr.com/5013/5519681019_a533106d02_z.jpg
Yoga Alliance gecertificeerde yoga docentenopleiding cursus in Rishikesh, India.

Ik ben geen yoga type :vak02: maar ben momenteel wel in Rishikesh. Inderdaad een heilige stad en dit wordt gezien als yoga hoofdstad van de wereld. Ongelooflijk veel ashrams, yoga centrums en meditatieruimte. Het is wel een super relaxte plaats aan de ganges. Mocht je iets specifiek willen weten dan moet je het maar vragen. Ik kan het nu nog uitzoeken :slight_smile:

Beste Olga,
Jou oproep is al een tijd geleden geplaatst. Heb je een goede Ashram in India gevonden? Ik ben zelf in de Arhanta Yoga Ashram in Khajuraho geweest, dat was een geweldige ervaring. http://www.arhantayoga.nl