Op 20 februari vertrek ik vanaf Brussel naar Delhi om in Noord India enkele kloosters te bezoeken voor retraite en wat er nog meer op mijn pad gaat komen. Ik ga me daar heel bewust volledig aan overgeven. Het is daarom dat ik enkel een ticket heb geboekt en de rest laat gebeuren. Erg spannend maar heb er anderzijds ook veel zin in. Hoe te reizen enz. is allemaal onbekend. Wie weet is er iemand welke dezelfde plannen heeft? Ik laat me ook daarin verrassen.
Leuk dat je zulke mooie plannen hebt! Ik ben precies hetzelfde als jij van plan: naar India om de rust in mezelf te vinden en bezig te zijn met zingeving. Ik ben zelf van plan (begin maart) naar Zuid-India te gaan om daar 2 weken in een ashram te verblijven en daarna nog wat van de omgeving te zien.
Ik lees dat je alles vrij impulsief wil gaan doen, maar voor zover ik naar ashrams heb gezocht, moet je bij een aantal wel van tevoren reserveren (degene waar ik heen ga in elk geval wel).
Hoe je een goede ashram vindt is lastig. Ik heb veel gelezen van andere reizigers enzo (blogs), maar uiteindelijk moet je het toch zelf ondekken. Hoe een ander het ervaart, zegt nog niks over hoe jij het zal ervaren. Maar over de hygiene, het eten, het dagschema enzo kan je vaak wel het e.e.a. uitzoeken.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je man/vrouw bent, maar een beetje voorbereiding kan denk ik geen kwaad. Je zal daar sowieso verrast worden door alles wat je mee zal maken!
Succes en ik hoop dat je de rust en stilte vindt die je zoekt!
:chin:**
Hallo Kim ,Heb een tip voor je wat betreft ashrams in India. Misschien ken je dit boek al? Titel, De ASHRAMGIDS voor India geschreven door Willemijn van Bessem. Een geweldig boek met heel veel uitgebreide informatie, ook Boedhistische Gompa s staan erin… Had het boek al erg lang in mijn bezit en was wat verfrommeld door het vele gebruik. In Mahabalipuram was er een winkel waar je boeken kon brengen. de opbrengst ging naar een goed doel. Met in mijn achterhoofd de gedachte een nieuw exemplaar te kopen in Nederland. Helaas het boek was nergens meer te verkrijgen en een andere druk zou er niet meer komen. Onthechten was mijn opdracht…1jaar later was ik op het Maliveld in Den Haag alwaar een Hindustaanse dag werd georganiseerd…ik liep langs een boekenkraam van Boekhandel Saraswati…en daar lag nog 1 exemplaar.Kijk op Bol.nl misschien een 2de hands? groetjes.
Ik ben hetzelfde van plan, maar dan maart/april… Ik heb hetzelfde dilemma als jij, totaal geen idee hoe ik moet plannen en regelen en wil ook kloosters bezoeken en retraite doen. Het is de allereerste keer dat ik zou reizen en zeker alleen… Jammer dat er een maandje verschil zit, anders zou ik me zeker in jouw plannen vinden. Zal ook deze week nog mijn ticket kopen. Graag zou ik van New Delhi doorreizen naar Leh en omstreken…