Zuid India nov 2011 meditatie en yoga ashram reis

hallo allemaal,

Ik wil graag in november/ december 2011 voor 4 maanden naar India, voor wat meer bezieling en bezinning.
Ik ben sinds de zomer al bezig met het surfen voor ashrams en vrijwilligerswerk.
Ik vind het echter nog best eng om alleen te reizen heb nog niet eerder gebackpackt, dus ik zou het leuk vinden om zo’n mooie ervaring samen met iemand te beleven. Of in ieder geval samen die kant op te reizen.
Ik wil graag naast ashrams ook vakantie houden en mysore en bangalore bekijken. Verder al een paar leuke ashrams gezien.
Verder zit ik nog wat na te denken om ook vrijwilligerswerk te doen.
Ik heb me hiervoor aangemeld bij het wooving project voor india.
Maar ook via amaidi zag ik een leuk creatief project.

Ik ben overigens geen zweverig type hoor maar gewoon een nuchtere, ruimdenkende meid van 33 maar wel met interesse op het spirituele vlak en op vlak van duurzaamheid en eco industrie.

Zijn er meerdere die zich hierin kunnen vinden? Ik hoor het graag!

Groetjes Berber

Hoi Berber,

Ik heb soortgelijke plannen voor deze winter, ook 3/4 maanden naar Zuid India met soortgelijke reisplannen. Ik kan nog niet echt wijs worden uit alle soorten ashrams, maar had er één gevonden in kerala die me toegangelijk leek en niet té westers georienteerd, en sommige projecten in Auroville (met name Wooff en yoga) spraken me ook erg aan.
Ik heb meerdere malen alleen gereisd (Centraal America, Namibie, Botswana, zimbabwe en zuid afrika) en een half jaar in kaapstad gewoond. India vindt ik ondanks mijn eerdere reiservaringen spannend om (als vrouw) alleen doorheen te reizen. Dus een reisgenoot zou super zijn :slight_smile:

Ik ben vorige jaar afgestudeerd als kunst therapeut en tegen die tijd 25 jaar, lijkt me leuk verder ideeën uit te wisselen.

Groetjes,
Erlinde

Hallo Erlinde wat leuk zeg je reactie.
Ondertussen heb ik al een reisgenoot gevonden maar je zou altijd mee kunnen reizen.
We hebben ook al een ticket geboekt voor 2 november en komen 1 maart terug.
Zelf ben ik ook ooit afgestudeerd als kunstzinnig therapeut in Leiden. Dat vind ik natuurlijk wel erg leuk die match.
Ik vind het ook moeilijk om leuke en niet te dure ashrams te vinden waar ik vooral yoga kan gaan doen. Welke in kerala had je gevonden. Ook het vrijwilligerswerk is moeilijker te vinden. Vele projecten kosten geld of zijn ergens op een boerderij in de middle of nowhere en dat vind ik dan weer een beetje eng om dan daar alleen bij een gastheer te zitten.
Wel vond ik in auroville een mooi project om de bosbouw te stimuleren bij sadhana forest.
groetjes Berber

Hoi berber!
super van je te horen :slight_smile:
heb je misschien n mailadres waarover we verder kunnen uitwisselen?
lijkt me tof een deel van de reis/een project met jullie te ondernemen, met zn drieeen bij n indiaas boertje in the middle of nowhere is al een stuk minder eng toch?! haha
dat van mij is [EMAIL=“meryem-akkul@hotmail.com”]meryem-akkul@hotmail.com
groetjes!

Hoi Berber, jouw oproep spreekt me aan. Heb hetzelfde plan en kom er niet echt uit hoe ik gemakkelijk een Ashram kan bezoeken. Ik ben Mariette, 26 jaar. Ben een open persoon en ben nieuwsgierig naar nieuwe mensen en activiteiten. Verdiep me in spiritualiteit en wil graag een Ashram bezoeken. Daarnaast houd ik ook van dansen, hippe clubs en een drankje… Heb je Facebook? Misschien kunnen we via Facebook verder spreken? Ik kijk ut naar jouw reactie! Hartelijke groet, Mariet

hee erlinde, wat stom zeg. Kom toevallig door een ander bericht erachter dat jij al heel lang geleden had terug geschreven. Ik vertrek morgen naar India. Ga jij nog? Zo ja kan je best aansluiten hoor. We starten eerst 1 of 2 weken in goa. mijn email salminak@hotmail.com

hee mariettes. Morgen vertrek ik met een reisgenoot naar India voor 4 maanden we beginnen in goa. Je kan me bereiken op salminak@hotmail.com groetjes Berber

salminak@hotmail.com ik vertrek morgen. op de site staat nog een berichtje voor je. groetjes Berber

heb bericht ook naar je mail gestuurd. had niet eerder je bericht gezien helaas. maar ik vertrek morgen. groetjes berber

ga in jan + Februari naar Zuid India.

Ben benieuwd naar ervaringen op het gebied van ashram bezoek.
Graag hoor ik van Groeten leo van Vliet