India oktober 2009

In oktober 2009 zou ik graag naar India reizen. Ik zoek een reisgenoot. We hoeven wat mij betreft niet alles samen te doen op de plekken die we bezoeken, maar reizen wel samen naar die plekken toe.

Ik ben twee keer voor lange tijd in India geweest, voornamelijk Varanasi. Dat is enige tijd geleden (1994-1995 en 1996-1997) en inmiddels ben ik bijna klaar met mijn yoga-opleiding. India blijft me trekken, hoewel ik het reizen als vrouw alleen in India niet altijd even gemakkelijk heb gevonden. Het zou fijn zijn een nieuwe ervaring met iemand te delen en deze veiliger te maken door samen te reizen.

De precieze invulling van een reis heb ik nog niet voor ogen, maar ik zou graag een aantal plekken bezoeken waar mensen bezig zijn met yoga en meditatie. Ik denk aan Rishikesh en Dharamsala, maar zou ook graag een keer naar Zuid-India gaan, omdat ik me kan voorstellen dat de sfeer daar wat gemoedelijker is dan in Noord-India. Ik sta open voor verschillende mogelijkheden. Het liefst blijf ik op plekken minimaal een aantal dagen, om die echt te ervaren en te ondergaan. Een verblijf in een ashram trekt me zeker ook.

Laat van je horen als je belangstelling hebt en er misschien voor voelt samen op pad te gaan. Ik heb geen voorkeur voor man of vrouw. Ik ben 35 jaar. Mijn e-mailadres is sylviaspruit@yahoo.com

Hoi Sylvia,
ik las je bericht op deze site waar ik net vandaag lid van ben geworden. Weliswaar ben ik iets ouder dan jij, maar misschien helpt een beetje reis en levenservaring ook wel. Ik heb mijzelf een sabbatical van drie maanden beloofd, en hoor van diverse mensen dat Zuid India erg aantrekkelijk is. Ook wil ik als start wel een paar dagen in Bombay-Mumbai doorbrengen, maar zeker niet te lang, max. 3 dagen. Het idee van een ashram trekt mij ook, ik heb zelf weliswaar nauwlijks ervaring met yoga, maar mijn moeder was een enthoesiast beoefenaar en ik weet natuurlijk wel waar het over gaat. Ook zou ik best een paar weken de helpende hand willen uitsteken bij een ontwikkelingsprojekt, ik heb er verschillende gezien waar nederlanders bij betrokken zijn (altijd handig met de taal).
Ik heb geen vastomlijnde plannen, mag best af en toe wat primitief, als er maar een douche is en omde zoveel tijd een iets beter onderkomen om even op adem te komen.
Mijn vrouw is tien jaar jonger en heel druk bezig met haar carriere, en is ook niet zo’n India fan (i.h.a. geen 3e wereld fan), dus dit doe ik zonder haar. Maar na vele jaren werken in een nogal materiele sector, spreekt wat meer spritiuele periode mij zeer aan.

groet
Bert van Hoogenhuyze:smile:

Hoi Bert,

Bedankt voor je bericht. Ik heb mijn plannen inmiddels gewijzigd… Een tijdje heb ik per mail uitgewisseld met een vrouw uit Rotterdam van 66 jaar. Een zeer kordate, leuke vrouw. Misschien kun je contact met haar opnemen, hoewel ze in haar bericht op het reisforum aangaf met een vrouw te willen reizen… (Haar bericht staat onder de naam Sabritia; ze heeft ergens eind december gepost. Dat kun je vast vinden als je daar kijkt.) Mijn plannen zijn veranderd naar de reisbestemming Australie. Ik kreeg een uitnodiging van een yoga-ashram in Sydney waar ik al eerder verbleef in 1999. Daar wil ik graag een paar weken naartoe, in combinatie met een periode naar Tasmanie. Ik merkte dat ik in deze periode even meer behoefte heb aan een wat gemakkelijkere bestemming. Ruimte, vrijheid om je te kleden zoals je wil en je gemakkelijk te bewegen als vrouw, wandelen, rust etc.

Grappig dat je ook een partner hebt die niet met je mee kan/wil. Mijn vriend is niet zo’n reiziger en vele jaren ben ik daarom niet op reis geweest. Voordat ik hem kende heb ik 4 maal een lange reis gemaakt (6-9 maanden).

Laat maar van je horen als je nog wil uitwisselen. Dat lijkt me leuk. :nod:

Groeten van Sylvia