Bezinningsreis

Hallo,

Ik wil graag in februari/maart voor 2 á 3 weken naar Azië voor wat meer bezieling en bezinning. Ik ben al langere tijd aan het surfen voor ashrams of yogaretraites/meditatieretraites. Ik vind het echter nog best eng om dit alleen te doen, dus ik zou het leuk vinden om zo’n mooie ervaring samen met iemand te beleven. Of in ieder geval samen die kant op te reizen.

Ik ben overigens geen zweverig type hoor maar gewoon een nuchtere, ruimdenkende meid van 26 (in februari ben ik 27) maar wel met interesse op het spirituele vlak. Een reis naar Azïe én een reis naar binnen (dichter bij jezelf) lijkt me dan ook heerlijk om te doen!

Zijn er meerdere die zich hierin kunnen vinden? Ik hoor het graag!

Groetjes, Kim

Hoi Kim,

Ik zag je berichtje op wereldforum en het spreekt mij ook aan om tijdens mijn reis in een ashram te verblijven of deze te bezoeken.
Ik ben zelf ook aan het plannen om eind februari begin maart 2011 naar India te gaan. I

k wil zelf voor 4 weken gaan, het plan is om in Delhi te beginnen naar het noorden te reizen en dan te eindigen in Kathmandu, ik wil in de tussen tijd voor een paar dagen een ashram bezoeken ergens in het Noorden van India.

Helaas heb ik nog geen reisgenooot gevonden, ik ben zeker van plan om te gaan met of zonder gezelschap maar ik sta sowieso open voor jouw plannen, misschien is het een idee om samen te reizen of in iedergeval samen een ashram te bezoeken?
Ik hoop van je te horen.

Grtjs Jennifer

Hey Jennifer,

Leuk dat je reageert! Ik heb ook nog niemand gevonden om de reis mee te maken. Ik denk alleen dat mijn (niet definitieve) plannen wel wat afwijken van die van jou :frowning: Ik ben tot nu toe van plan om naar het zuiden van India te gaan, trivandrum, en daar 1 of 2 weken in een ashram te verblijven. bv. http://www.sivananda.org//neyyardam/

Daarvoor of daarna misschien nog plaatsen in de omgeving en langs de kust te verkennen. Ik wil wel precies dezelfde periode als jij gaan! Alleen een weekje korter.

Ik heb overigens wel ook mooie ashrams in en nabij Rishikesh gezien. Dat is volgens mij meer in jouw straatje.

Wel stoer dat je hoe dan ook (al dan niet alleen) de reis gaat maken :slight_smile:

groetjes, Kim

Ps. er staat nu ook een leuk stuk over India in het tijdschrift Happinez. Gaat wel over het boeddhisme, maar is wel erg interessant!

Groetjes!

Hallo,

Ik ga van feb. - mei. door Azie reizen en wil mijn reis in India starten en vanuit daar doorreizen. Ik wil al een tijdje een ‘yogavakantie/retraite’ in India boeken. Nu lijkt het me de uitgelezen kans om daar mijn reis wellicht mee te beginnen.

Zijn jullie nog steeds van plan om een ashram te bezoeken? Misschien kunnen we bij elkaar aanhaken. Ik ben 27 jaar, heb een full time baan en 3 maanden verlof aangevraagd voor deze reis.

Groeten,

Amanda

Hoi Amanda,

Leuk dat je 3 maanden vrij kan krijgen voor je reis!

Ik ben nogsteeds van plan om naar een ashram te gaan ja. Ik heb nog geen exacte datum maar ik wil graag naar de sivananda-ashram, hier start elke 1e en elke 14e van de maand een yoga-vakantie (voor 2 weken).

Ik weet niet naar welk deel van India je wil? Of sta je voor meerdere opties open? Of had je zelf al een ashram op het oog?

Groetjes,

Kim

Hoi Kim,

De Sivananda Ashrams spreken mij ook aan. Het ziet er, afgaande op de website, goed georganiseerd en toch niet te commercieel uit.

In totaal zijn er 3 ashrams van Sivananda in India. Twee in zuid India en een in noord India. Welke spreekt jou het meest aan?

ww.sivananda.org/uttarkashi

Mijn (niet definitieve) plannen zijn om mijn reis te starten met 2 weken in de Ashram, bij voorkeur start op 1 maart 2011. Sluit dit aan op jouw plannen?
Daarna wil ik doorreizen om nog o.a. een maand vrijwilligerswerk te doen.

Het lijkt mij in ieder geval prettig om met iemand anders naar de Ashram te reizen. Het is best spannend aangezien het een eerste ervaring is. Reizen in India is sowieso een behoorlijke cultuurschok. Al ben ik wel al eerder in India geweest (voorjaar 2004). Ik denk dat het reizen met tweeen altijd gemakkelijker is dan alleen (met dingen uitzoeken, etc.). Bovendien is het gezelliger!

Hoe sta jij daar tegenover?

Groeten,

Amanda

Hoi Kim,

Zag deze link in een eerdere post van jou:

Spreekt me ook erg aan! Iets toeristischer, dus iets toegankelijker voor een eerste ervaring.

Groeten,

Amanda

Hoi Amanda,

Leuk om je berichtjes te lezen! Je hebt precies dezelfde plannen als ik :slight_smile: Ik zat zelf ook te denken om 1 maart te starten in een ashram.

Van de sivananda ashrams spreekt neyyardam mij het meest aan en is volgens mij ook het makkelijkst bereikbaar. Ook ligt die aan de kust, wat mij ook erg aanspreekt! (schijnt dat veel mensen na hun tijd in de ashram een paar dagen aan zee verblijven). Net als Goa overigens! Ik had die site ook al gezien, maar ik had dat idee al enigszins laten varen omdat dat in je eentje wel vrij duur is (ashrams zijn een stuk goedkoper). Maar als we een kamer zouden delen scheelt dat natuurlijk alweer een hoop :slight_smile: Je hebt daar alleen een minder strak schema volgens mij en meer vrije tijd ezo. Lijkt dus meer op een echte ‘vakantie’:

http://www.happysoultravel.nl/?page=reispagina&t=y&n=19

In rishikesh zijn wel de meeste ashrams geloof ik. Deze sprak mij ook wel aan.

http://www.phoolchattiashram.org/

Ben je in 2004 ook in je eentje naar India geweest?

Groetjes, Kim

Welke landen wil je eigenlijk nog meer aandoen? Wil je ook in india zelf vrijwilligerswerk doen?

Kim

Hoi,

Sorry voor mijn late reactie, maar heb niet de tijd gehad om achter de computer te duiken.

Om terug te komen op jouw vraag: ik wil graag in India beginnen en dan heb ik twee routes die ik wil nemen (kan nog niet kiezen):

  • of via Nepal naar China reizen
  • of naar Thailand vliegen en van daaruit naar Vietnam en Cambodja.
    Ik heb leuke vrijwilligersproject in Nepal en Cambodja gezien, vandaar bovenstaande routes.

Maar ben nog steeds van plan om te starten in India met 2 weken yoga.

Ik ga zelf ook nog even een oproep plaatsen voor een reisgenoot.

Groeten,

Amanda

Hey iedereen,

Mijn naam is Shelley, ben 21 jaar, en wil hier graag een antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb de laatste tijd meer en meer het gevoel dat Belgie me allemaal een beetje teveel wordt. Ik voel me anders, uitgeput, en begin meer en meer te denken dat ik niets in deze maatschappij te doen heb.

Ik zou graag een spirituele reis willen maken, of een reis waarin ik mezelf vind. Ik wil graag uit deze reis leren wie ik ben, waarom ik op deze wereld gezet ben, en niet meer bang hoef te zijn.
Ik wil liefst minstens een maand wegblijven, tot maximum een half jaar.

Als er hier mensen zijn die weten wat ik bedoel, geef je dan een reactie op mijn vraag?

Alvast bedankt!

Shelley

Hoi allemaal! Ben erg benieuwd of jullie nog gegaan zijn…? En hoe was het, goed te doen in je eentje…? En de Ashrams…beland in de Sivananda ashram?

Als julie zin en tijd hebben zou je me dan jullie ervaringen willen delen en ideeen…

Ik heb hetzelfde plan als jullie,reizen en een ashram bezoeken voor een tijdje. Ik wil in juni vertrekken en kan ongeveer 2/3 maanden weg blijven. Of ik dit ga doen weet ik niet.

Liabos1@gmail.com

Ik hoor graag van jullie! Dank je wel!

Gr Lia

Absoluut doen! Ik heb twee jaar geleden door India gereisd en ook een Ashram bezocht - in totaal maar drie weken gebleven, omdat ik terug moest naar NL, maar ik denk er nog vaak aan en ga zeker een keertje terug voor langere tijd. Aan het begin was het eigenlijk best wel een beetje wennen - je moet vroeg op, ook schoonmaken e.d., het vegetarische eten was wel lekker maar ook erg spicy (ben heel erg afgevallen!), maar het moeilijkste vond ik dat je geen gewone boeken mocht lezen, alleen religieuze boeken. Voor de rest hele leuke mensen ontmoet, de yoga was echt heerlijk en heel ontspannen, echt de beste plek om te ontspannen…ik kan me herinneren dat we een keertje heel vroeg in de ochtend gingen mediteren aan de rand van een meer…nou, dat was zoooo mooi en we hoorden zelfs leeuwen brullen aan de andere kant van t meer! Ik kon me natuurlijk niet goed concentreren voor de meditatie :o)
Dus, ik kan het echt aanraden, is zo´n supermooie ervaring en echt een goede plek om tot jezelf te komen en te bezinnen. Doen dus!