Rishikesh februari/maart 2011

Beste Lezer,
In februari wil ik graag opnieuw naar India gaan. Deze keer voor een verblijf van een aantal weken in Rishikesh. Daar wil ik deelnemen aan activiteiten in enkele ashrams, waarschijnlijk ook meedoen aan het Yoga Festival begin maart. Het zou leuk zijn om dit (deels?) samen met iemand te doen, ook al om dan misschien samen te reizen op de heen- en/of terugreis en misschien ook samen ergens te verblijven (guesthouse/hotel/ashram). Ik heb er behoefte aan om ook wat te verkennen in en nabij Rishikesh. Wandelen in de omgeving e.a. Leuker en veiliger om dat met iemand samen te doen, heb ik het idee… Zie je iets in deze plannen, neem dan contact met me op. Dan kunnen we kijken of we iets kunnen organiseren samen. :wink:
Ik ben overigens 37 jaar.
Hartelijke groet, Sylvia

Hallo Sylvia,
Ben diverse keren met groepsreizen naar India geweest, maar zou heel graag zonder groep en strak reisschema enkele weken op een mooie plek in India willen verblijven. Helaas heb ik niet het lef omdat alleen te doen. Rishikesh en omgeving verkennen lijkt me geweldig, maar zo’n massaal yogafestival waar allemaal buitenlanders op af komen, lijkt me minder geslaagd. Wel zou ik enkele (liefst niet te grootschalige) ashrams willen bezoeken. Wellicht valt er het een en ander te combineren. Mocht je hierover van gedachten willen wisselen stuur dan een mail naar [EMAIL=“lottereist@hotmail.nl”]lottereist@hotmail.nl.
Ik ben overigens 54, maar heb veel vrienden van jouw leeftijd.
Groet
Lotte

Hoi,

Risikesh is een mooie plek. Het festival lijkt me geweldig! Maar de asrams zijn er nogal ingesteld op het toerisme. Veel nepperij en geldwolven. Dus neem de tijd een goede plek te vinden om tot jezelf te komen.
Ik wil je aanraden om voor de omgeving nog wat noordelijker af te reizen naar (old)Manali. Hier is de omgeving prachtig, groener, hoger en ruiger en rustiger dan in Rishikesh.
Mijn verwachtigen van Rishikesh waren hooggespannen. Spiritueel kun je er inderdaad vinden wat je zoekt maar iddillys is het niet meer.

succes!
Ik ben overigens er alleen heen gereisd, wat prima te doen is als vrouw. Neem een nachtbus met single bed, Dan heb je nog wat privacy, vanaf Delhi of agra naar Haridwar. Vanaf daar gaan er bussen naar Rishikesh busstation. Vandaaruit kun je een auto-rickshaw nemen naar High Bank.
Een top guesthouse is:
Seeuw Stay well Cottage. Goedkoop!!! (100rs-+/-2euro per nacht, eigen grote kamer, en schone westerse badkamer!)
Tegenover de bekende Bhandari swiss cottage guesthouse.

Misschien heb je wat aan de info!

Groetjes annika

Hoi Annika,

Wat aardig dat je me dit berichtje stuurt :slight_smile:

Heeft dit onderkomen dat je aanraadt een website? Ik heb het nog nergens aangetroffen tot nu toe… (niet op internet en niet in de Lonely Planet), maar ik zal zelf zometeen nog eens kijken op internet. Is het er een beetje rustig?

Ik heb trouwens hoogstwaarschijnlijk iemand gevonden om samen mee te gaan :slight_smile: Ook een vrouw.

Bij een van de ashrams heb ik een contactpersoon, dus dat komt helemaal goed. En ja, het zal waarschijnlijk een beetje het kaf van het koren scheiden zijn in Rishikesh. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. In de jaren '90 ben ik 2x langere tijd in India geweest, met name in Varanasi. Het zal wel veranderd zijn sindsdien, vermoed ik.

Groetjes en bedankt voor je eerste reactie!
Sylvia

Nee, het guesthouse heeft geen website. Het zit wel tegenover de bekendere Guesthouses op de high bank. Dr zit er ook een die mama’s place heet of iets in die trent, daar zit ie pal tegenover. Dus makkelijk te vinden zeker!
Het is er totaal rustig! Ruime kamer, schoon, schone lakens, goede ventilatie en een heerlijke douche (in india super deluxe enne 100 rs heel cheap dus)
Het gezin woont beneden. Als je water wil kun je het uit hún eigen koelkast pakken. Heerlijk kneuterig, lieve mensen en leuk geinteresseerd.
De LP guesthouses zaten ramvol en Seeuw waren maar 3 kamers vol.

Alles op loopafstand…

Groetjes Annika