ik ben van plan om naar spanje te gaan provincie girona,binne niet al te lange tijd.2011 op avontuur woning zoeken een vrijstaand huis met wat privacy en dat is niet eens zo duur. heb internet al afgespeurd en genoeg informatie en sites gevonden maar wil denk ik proberen om daar heen te gaan particulier huren en daarna zien we wel weer verder niet te moeilijk doen :zon02:
ben wel benieuwd of dr meer mensen zijn die ook zo,n plannen hebben?
wij zijn ook van plan om te emigreren naar spanje de kanten van torrevieja wij zijn in belgie alles aan t verkopen en zullen in maart vertrekken ze spreken er over dat de huisprijzen in spanje terug aan t stijgen zijn maar we zullen dat wel zien huren of kopen zonder een niekaart is geen probleem als je aan die niekaart wilt geraken moet je ofwel werk hebben of zelfstandige worden zo ik hoop dat je met deze info wat wijzer bent geworden groetjes van ons uit belgie:dag:
bedankt fijn om te weten ik wil ook gaan rond maart mei en zodra k daar ben op zoek naar een woning of tijdelijk camping maakt me niet uit maar dan kan ik rondkijken en wijzer worden en de taal beter leren en vooral op mn gemak doen en genieten ik heb dr zin in.
en ik wens jullie alle succes met jullie plannen misschien zou je me af en toe beetje op de hoogte kunnen houden zou k zeer waarderen mvg michael
gaan wij zeker doen voor ons is het ook een groot avontuur en wij zijn 50 tigers als wij zo iets aandurven is het voor jou zeker te doen heel veel sucses >>>
ik heb die plannen al gemaakt!!
Alleen is Spanje voor niet iedereen economische om je daar te vestigen!
maar misschien kun je eens mailen wat precies je plan is.
Ik heb wel een woning daar,en ben nog aan het verbouwen,maar de bedoeling is om appartementen te maken zodat mensen kunnen huren en kunnen wennen aan hun nieuwe gewenste omgeveing zonder daar te veel voor hoeven op te geven voordat zij zo`n besluit nemen,met of zonder de family!!
[EMAIL=“frankmichel30@homail.com”]frankmichel30@homail.com is me email en mail gerust als je veagen hebt
hoi frank nu zijn we bezig om alles te verkopen ons huis de auto s en de meubelen zijn al verkocht wij zoeken iets te kopen in de omgeving van torrevieja in maart komen we naar daar om de eigendommen te bezichtigen als we ons ding gevonden hebben willen wij een kleine pub opendoen maar ik wil ons daar wel in belegde broodjes specializeren omdat ze dat daar niet echt kennen wij hebben ons ook al zeer goed geinformeerd en weten welke valkuilen er kunnen opduiken wij zien dit avontuur echt zitten zo dat zijn zowat ons plannen wou dat het al zover was want de tijd dat wij hier nog moeten verblijven in belgie is te lang vriendelijke groeten van ons uit belgie ps u bedoelingen van die appartementen vind ik tof :vak01:
Ik hoop dat een zaak met belegde broodjes werkt…
Als je doelgroep buitenlanders is dan lukt het misschien.
Wil je die broodjes echter aan spanjaarden slijten en je baseert je op de belegde broodjes zoals die in NL en B bestaan dan is het gedoemd om te mislukken…
Ik zie een soort B&B wel zitten ergens in de streek van Axarquia, binnenland.Het vraagt enige tijd volgens mij of het haalbaar is of wordt.Banken zijn niet zo tuk meer op geld lenen dus moet je meer cash hebben.Verder kreeg ik van niemand antwoord hoe het verder moet na zonsondergang als je afhankelijk bent van zonnepanelen.Ook de bereikbaarheid blijkt steeds uitmuntend te zijn.Dit soort zaken dus waar je niet meteen eerst aan denkt.
Zijn er mensen die gelijkaardige ervaringen hebben?
Hallo Tits,
een NIE heeft niet meteen met werken te maken, je kunt er ook gewoon wonen zonder te werken maar je moet wel aan andere vwdn voldoen.
groet
Zonnepanelen die electriciteit leveren zijn wel beschikbaar maar nog erg prijzig…De energie wordt opgeslagen en dus ook ´s nachts gewoon electriciteit. Je kan zelfs het overschot aan energie verkopen aan het energiebedrijf. Misschien wel slim om ook een regulier net te hebben: mocht het lang regenen dan heb je tenminste iets om op terug te vallen.
Banken in Spanje geven op dit moment heel erg weinig leningen af.
Bedankt C,
ik krijg namelijk erg weinig feedback van kantoren ivm dit soort details.Ik plan een reisje eind oktober en hoop veel zaken ginds te vernemen.En ja, hoe zit dat met water voor een zwembad als je geen aansluiting hebt? Zijn dat die foto’s dan die je ziet met dat groene algenwater? Leuk om te adverteren zeg!
Groen water heeft niets met aansluiting te maken, alleen maar met al of niet schoon houden.
Veel mensen maken het zwembad pas in mei schoon en laten het water vanaf oktober weer vuil worden. Dat bespaart in electra (filteren elke dag),anti algen vloeistof en chloor.
In het voorjaar een shock behandeling en in 2 weken is het zwembad weer gebruiksklaar.
Mijn zwembad heeft putwater en dat is ondrinkbaar met heel veel kalk, toch is mijn zwembadwater prima, zolang de Ph waarde en het chloorgehalte goed zijn is dit verder geen probleem.
ha zo sorry maar dit heeft mij een lokale verteld die woond er zelf al negen jaar zij heeft een niekaart maar haar vriend geraakt er niet aan omdat hij niet werkt zo vertelde zij mij groetjes
Uit eigen ervaring kan ik in dit geval niet spreken, wel van wat ik van vrienden hoor.
Er zijn nogal wat hollanders en belgen die hun eetgewoontes en culinaire specialiteiten proberen te verkopen aan spanjaarden. 9 van de 10 pogingen mislukken: een spanjaard eet het liefst spaans (en laten we wel wezen dit is beter en lekkerder dan het gemiddelde hollandse of vlaamse gerecht) en soms chinees, hamburger of kebab, punt uit.
Gevolg is dat zo´n goed bedoeld restaurantje met Benelux specialiteiten alleen wordt bezocht door een aantal toeristen, te weinig om het hoofd boven water te houden.
Na een aantal maanden staat het pandje weer leeg en wacht op de volgende koper en de volgende poging…
Meestal vraagt zo´n uitbater zich eenmaal terug in NL of B wat er mis is gegaan, het idee was zo briljant en de lokatie was zo goed…
Ik hoop voor jullie dat jullie dat ene geval van de tien zijn wat wel slaagt, ik ben echter bang dat het niet lukt. Nogmaals een spanjaard eet in een venta of in een restaurantje op het terras, niet in een broodjeszaak.