Ik ben me aan het oriënteren op een reis naar Peru. Nu zag ik online de mogelijkheid om met de Peru Hop bus te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe vond je het?
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app
Ik ben me aan het oriënteren op een reis naar Peru. Nu zag ik online de mogelijkheid om met de Peru Hop bus te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe vond je het?
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik wel bij Peru hop een busticket geboekt van Lima naar La Paz in september. Ik heb mailcontact met ze gehad en ze reageren in ieder geval snel en uitgebreid op mijn vragen. Mij lijkt het een makkelijke en prettige manier van reizen.
De echte ervaringen kan ik je pas in september geven ![]()
Ben met ze van Lima naar Cusco gegaan (8 juli - 2 augustus).
Vond het erg relaxed. Zo helpen ze je bijvoorbeeld met het boeken van hostels, tours en trips terwijl je in de bus zit.
Uitendelijk ruim 3 weken over dit stukje gedaan (kan met directe bus binnen 20 uur) omdat het hop- on en off concept erg makkelijk werkt.
Zeker aan te raden!
Hi FonsK, dank je voor je antwoord! Ik ben inmiddel van plan veranderd en naar Myanmar aan het kijken. Dit hou ik in gedachte voor een andere keer!
Graag gedaan! Indien je nog vragen over Peru hebt laat het me dan zeker weten, zit hier nog wel een tijdje!
Off: Tof, Myanmar lijkt me erg vet. Veel plezier daar áls je besluit te gaan (:
Hi, ik wil in november naar Peru en dacht aan de route Cusco - Puno - La Paz - Lima (die Peru Hop voor $219 aanbiedt), in vier weken (incl. Machu Picchu).
Concept van Peru Hop lijkt me erg praktisch, maar heb wel ook wat twijfels:
Ben benieuwd naar de ervaring van FonsK en (in september) Kal2P, en anderen die met Peru Hop hebben gereisd, of juist voor alternatieven hebben gekozen op deze route.
Vandaag terug gekomen uit Peru en heb van Arequipa naar Lima, 3 dagen, met Peru hop on gereisd. Ik heb niet het idee dat alleen jongeren hier gebruik van maken. Het is natuurlijk wel gemaakt toeristen dus je bezoekt vooral de toeristische plekken. Als je zelf reist kom je natuurlijk veel sneller in aanraking met de lokale mensen.
Ik heb 3,5 week zelf gereisd en de laatste dagen met Peru hop on en het is mij goed bevallen. Even lekker geen ‘zorgen’ over je vakantie, alles wordt geregeld.
Als dat je grote wens is, dan kan ik je aanraden om een groepsreis te boeken. Nog gezellig ook.
Dank voor het delen van je ervaring. Ik zie dat ze Cusco-Puno en Puno-Arequipa in de nacht doen, dus geen slecht idee om pas in Arequipa te beginnen. Ik heb wel het idee dat ze steeds meer naamsbekendheid krijgen, hoe was de bezetting in de bus, kon jij altijd mee op de dag dat je wilde? Want juist die keuzevrijheid om zelf te bepalen wanneer je verder gaat, vind ik wel fijn.
Ja, je kunt ook een deel doen. Minimum was 3 dagen geloof ik. De bezetting was niet hoog. In paracas waren we waar met 5 maar ze proberen de bussen zo optimaal te combineren dus toen we naar Lima gingen zaten er al mensen in die huacachina waren opgestapt voor Lima. Als je even een mail stuurt naar Peru hop on krijg je snel een reactie en weet je snel wat over de bezetting. Je kunt via de account die je krijgt snel wijzigingen aanbrengen in je planning.
Inmiddels ook met Peru Hop gereisd (La Paz - Puno - Lima). Prima optie. Duurder dan alles zelf los regelen, maar erg makkelijk, ook wat betreft regelen excursies en hotels.
Negen van de tien reizigers is onder de 30 jaar, maar dat vond ik als oudere jongere geen probleem. Ik kon alle trajecten last-minute boeken zonder te maken te krijgen met overbezetting.
Paar kanttekeningen waar je je van bewust moet zijn:
Al met al heb ik geen spijt om voor Peru Hop gekozen te hebben.