Peru in 2 wkn?

Beste allen,

We zijn ons aan het oriënteren; en we kwamen op het idee om Peru eens wat grondiger uit te zoeken.
We hebben in totaal (helaas) maar 2 wkn vakantie, wat natuurlijk wel krap is.

Verder heb ik al veel gezien over de rondreizen, en ik zag dat PeruHop een hop-on hop-off bus heeft met de standaardrondjes Lima, Arequipa en Cuzco (en enkele variaties erin).

Ons idee was om Puno en het meer over te slaan.

Vragen:

  • Heeft er iemand ervaringen met PeruHop?
  • Hoe zouden jullie het doen in 2 weken? De Nazca lijnen en Cuzco willen we sowieso zien.

Hallo, wij gaan ook naar Peru willen ook gebruik maken van Peruhop.
ben benieuwd naar reacties. Bedankt. Ilse

Geen ervaring met PeruHop.

Twee weken moet ik persoonlijk niet aan denken, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk. Ik zou vanuit Lima naar Nazca gaan, van daaruit naar Cuzco, vervolgens Arequipa en dan weer naar Lima.

Geen ervaring met Peruhop, maar zij doen geen ‘rondje’ van en naar Lima toch? Maar je zou dan bijv vanaf Lima, via Nazca, naar Cusco kunnen gaan en vervolgens weer vliegen naar Lima. Of beginnen in Cusco. Dan kan je daar de tijd nemen om te wennen aan de hoogte en, afhankelijk van hoe lang je daar blijft, kijken via welke plekken je naar Lima gaat?

Peruhop begint in Lima, doet dan Paracas - Huacachina, Nazca, Arequipa en Puno. Vanuit Puno dan Lima of iets anders als je wat anders wilt. Eerste deel is sowieso met de bus, dus dan heb je niet het effect dat je wel hebt als je vanuit het vliegtuig ineens op hoogte uitstapt.