3 weken Peru

Hi,
Vanaf 21 oktober zal ik 3 weken in Peru verblijven.
Ik heb al min of meer mijn reisschema uitgestippeld.
Na 2 nachten Lima,met de bus naar Ica(Paracas),dan verder naar Nazca,dan Cuzco met Macchu Picchu(per trein en eventueel overnachting in Aguas Calientes),dan naar Puno,Arequipa(met canyontrekking) en dan naar Tacna omdat ik dan verder reis naar Chili.Ik zou alles per bus doen.

Is dit gemakkelijk te doen in 3 weken?Hoeveel tijd zou ik moeten uittrekken per plaats?Misschien nog een plaats langs de route die ik zeker moet bezoeken?
Alle tips zijn welkom.

Groeten,
Bart

Ja, dat kan heel goed. Ik zou redelijk snel door Lima, Paracas en Nazca gaan. Dat kan je binnen enkele dagen achter de kiezen hebben. Dan wat meer tijd uittrekken voor Cusco/Machu Picchu, Lago Titicaca en Arequipa/Colca. Natuurlijk is er altijd wel iets te bedenken wat je ook nog kan doen, maar dit ziet er goed uit.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Ja, denk dat dit prima te doen is in 3 weken en met bussen. Aantal dagen voor de overige plaatsen, hangt denk ik ook af van hoeveel dagen die trekking bij Arequipa is (ik neem aan in de Colca Canyon), en hoeveel dagen je naast Machu Picchu wilt uittrekken voor Cusco en omgeving.
Lima vind ik zelf wel een leuke stad maar veel mensen vinden van niet. Ik denk dat je daar inderdaad niet te lang moet blijven; Arequipa en Cusco zijn wel mooier en ‘makkelijker’ te doorgronden.

Voor het stuk van Cusco naar Puno kun je kiezen uit de trein, maar die is duurder en gaat maar 3x per week geloof ik, of een gewone bus (5-6 uur over een prima weg), of een speciale toeristenbus die ook nog onderweg stopt bij bezienswaardigheden.
De eilanden in het Titicacameer zijn ook de moeite waard (en Puno zelf niet echt).

In noordelijk Chili zeker ook El Tatio geisers meepakken!

Goeie reis,
Cécile

Beste Bartie,

Bekijk onze website eens. Misschien heb je er iets aan.
Al onze Tours en rondreizen zijn reeds kompleet met gidsen en zeer voordelig. www.olimpiatoursperu.nl