3 weken Peru

Hallo,

Ik ben van plan 24 juni naar Lima te vliegen en de volgende route te volgen: Huacachina - Arequipa - Colca Canyon - Puno - Cuzco + Machu Picchu - Salar de Uyuni. Rond 15 juli word ik in Santiago verwacht, dus ik heb ongeveer 3 weken de tijd.

Denken jullie dat dit genoeg is?

Het zou in principe ook in december en januari (7 weken) kunnen (als ik Santiago verlaat), maar dan wil ik via Argentinië en Uruguay naar Rio reizen.

Groetjes! :dag:

Zoals ik in het draadje in het Zuid-Amerika forum aangaf, kan het denk ik nét maar is het wel erg krap en gehaast. Zonder Bolivia zou het een wat relaxter schema worden en zou ik suggereren:

Lima - Huacachina - Arequipa - Colca Canyon - Puno & Titicacameer - Cuzco - vliegen naar Tacna - met bus grens over (er vanuit gaande dat vliegen Cuzco - Santiago erg duur is) - vliegen van noord-Chili naar Santiago.
Of: Lima - Huacachina - Arequipa - Colca Canyon - Cuzco - Puno & Titicacameer -bus of vliegen naar Tacna - met bus grens over (er vanuit gaande dat vliegen Cuzco - Santiago erg duur is) - vliegen van noord-Chili naar Santiago. (Dus Puno en Cuzco andersom).

Voor die reis ná je semester zou je wellicht via Bolivia over land Brazilië in kunnen reizen en eindigen in Argentinië, al is dat wel erg veel voor 7 weken.

Als het net iets meer is dan 3 weken moet het denkik lukken (Wel een beetje gehaast maar het kan.) Ikzelf had ik 3,5 weken ongeveer het zelfde schema gehad. Lima, Paracas, Huacachina, Arequipa, colca canyon, Cuzca + Machu picchu eerst dan Puno, Copacabana, La paz, Salar de uyuni en dan vanuit daar kun je meteen doorreizen naar Chilli als je het aangeeft bij jouw tourorganisatie. Het is krap maar het ligt er ook aan hoelang je overal wilt blijven en er geen blokades komen doordat ze aan het protesteren zijn (En dat doen ze vaak!!) Peru en Boliva zijn wel echt super mooie landen!!

Goed nieuws, ik vertrek één week eerder! De tickets zijn inmiddels geboekt en als alles goed gaat, kan ik de route wat ontspannender afleggen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

:wereld:

Tof! Veel plezier!