Hoi allemaal,
Op basis van dit forum hebben mijn vriend en ik een reisschema bedacht voor onze 3,5 week vakantie komende zomer. We hebben helaas niet langer…
We hebben besloten om op Lima te vliegen en terug te gaan va Santa Cruz. Het reisschema ziet er nu als volgt uit:
day 1 Plane
day 2 Start tour to ballestas islands - ica - huacachina (this a trip with private driver)
day 3 spend day in desert: in evening bus to arequipa
day 4 Areuipa
day 5 to Chivay - Colca Canyon
day 6 cruz del condor: evening bus to cuzco
day 7 cuzco
day 8 to ollantayambo - day trip hiking
day 9 - to aguas calientes, MP visit
day 10 - back to Cuzco
day 11 - to Puno, spend day visiting islands
day 12 - to Copacabana - visit Isla del Sol - homestay
day 13- to copacabana -> La Paz
day 14 - La Paz
day 15 - La Paz
day 16 - to Sucre
day 17 - Sucre
day 18 - to Uyuni
day 19 - Uyuni
day 20 - Uyuni
day 21 - Uyuni : evening take bus to Sucre
day 22 - Sucre
day 23 - to Santa Cruz
day 24 - plane
We hebben dit al gemaakt nav vele topics op dit forum (en anderen) maar ik ben erg benieuwd of dit kan, haalbaar is.
Is het de moeite waard om meerdere dagen in La Paz te blijven? Of beter extra nacht in Arequipa / Sucre?
Zouden we vanaf uyuni via potosi naar santa cruz moeten gaan ja of nee?
We hebben deels gekeken naar peruonline.nl Heeft iemand ervaring met deze site?
Ik hoor het graag!
Groetjes, Marije
Hola Marije,
Ik denk dat jullie het jezelf moeilijk en moeizaam maken. De afstanden zijn echt niet mals en zeker in Bolivia zijn de wegen niet altijd even goed (hoewel het wel beter geworden is).
Bedenk je bijvoorbeeld dat een nachtbus vanuit Nasca (4u rijden vanaf Ica) al zo’n 9 a 10 uur in beslag neemt dus vanuit Ica mag je daar al gauw 12 a 14 uur voor rekenen.
Ik weet zo even niet meer uit mijn hoofd hoe lang je erover doet om van Cusco naar Puno te komen, maar volgens mij is dat ook een busrit van een uur of 6 a 7, naar het hotel, vanuit daar naar de haven, ongeveer een uur naar de Islas Ballestas…
Het is opzich te doen, maar ik denk dat jullie halverwege de reis dan wel erg uitgeput zijn, en dat zou zonde zijn.
Tip: Kijk bij Koning Aap of Shoestring eens in het programma voor de Peru Bolivia reis. Je kunt daar het dag voor dag programma bekijken en die zitten best goed in elkaar. Kun je ook zelf nog lekker wat sleutelen.
Succes!
mee eens,
en waarom gaan jullie vanuit la paz eerst naar sucre en dan weer terug naar uyuni? je kunt vanuit la paz rechtstreeks naar uyuni.
ik zou eerder een extra dag in cuzco plannen als in la paz.
Ik zou ook op het einde niet helemaal naar santa cruz gaan maar vliegen vanaf sucre.
mochten jullie nog iets wil schrappen dan zou ik isla del sol met copacabana schrappen, is leuk maar te missen.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, maar de busrit van La Paz naar Uyuni neemt zo’n 13 uur in beslag vanwege het slechte wegdek. Wat dat betreft is de weg Sucre > Potosí > Uyuni een stuk aantrekkelijker.
wat dacht je dan van de rit van la paz naar sucre? die is helemaal elendig lang.