Hoewel, ik geloof nog niets totdat ik een contract heb ondertekent, maar als het goed is komt dat nu naar me toegestuurd. Waar? Bij het Titanic Resort, in Lara, in de buurt van Antalya (www.titanicresorthotel.com) Als wat? Entertainer, geen miniclub, maar 's avonds een show en overdag sport begeleiden etc, de hele riedel. Hoe? Ik heb het resort gemaild, gewoon kort over mezelf, welke talen ik spreek etc. en gevraagd waar ik mijn CV naartoe kon sturen.
Ik ga (als het goed is) 6 juni en dan tot het einde van het seizoen. Ik mag zelfs terugkomen voor mijn diploma-uitreiking, 30 juni!
Mijn vráág is vooral. Waar moet je op letten, want ik heb laatst een lijstje gemaakt van dingen die ik nog moet doen/kopen, en dat is redelijk wat:
** Mijn baas wil dat ik een werkvisum aanvraag
** Inentingen
** Vlucht op en neer voor de dagen rondom 30 juni (reisbureau? via internet lukt het niet om een retourtje Antalya-Amsterdam te vinden)
En dit zijn slechts een paar voorbeelden. Zullen we dit het topic maken waar we onze blijdschap (met een baan) kwijt kunnen en tegelijkertijd anderen kunnen helpen, met een baan zoeken of zij die al een baan hebben, helpen met tips.
Het is bijvoorbeeld best handig om te weten dat je met Inter Airlines 5 kg meer mee mag nemen, namelijk 30 kilo in totaal. Of welke excursies het handigst/goedkoopst zijn waarvandaan. Waar op te letten bij je toekomstige baas…
En zo kan ik nog wel een heel stuk door typen, maar dat doe ik niet! Wat vinden jullie van mijn nieuws? Ik ben zo blij, maar ben nog een beetje bang, totdat het contract er is.
Jou baas wil dat jij een werkvisum neemt.
Ik weet niet of je dit weet, maar die zijn echt heeeel moeilijk te krijgen voor buitenlanders en ook heel duur.
Veel suc6
Hé Maretje, wat gaaf! Eindelijk zeg, dat er nu iets concreets uit is gekomen! Ben superblij voor je! Het klinkt in ieder geval allemaal erg leuk! Weet zeker dat je het reuze naar je zin gaat hebben! Enne…we gaan bijna dezelfde periode die kant uit!! Leuk joh!
Ik heb ook gehoord dat het krijgen van een werkvisum erg moeilijk is. daarom dat het merendeel “illegaal” werkt en maar een visum voor 3 maanden heeft, zodat ze op en neer moeten naar Griekenland met een boot… Kijk eens op visa.nl misschien dat je daar meer kan vinden over het werkvisum
Ik heb al gekeken op de website van de turkse ambassade of werkvisa e.d. Een werkvisum (als je 'em dus krijgt) kost 50 euro, en op de website lijkt er niet moeilijk aan te komen zijn.
Dat lijkt me eigenlijk ook best logisch, als je een contract daar krijgt, een verblijfplaats hebt, etc. Heeft iemand het wel eens geprobeerd, en hoe is dat gegaan??
@ Diamond: Heeyy Eerst heel erg bedankt, ik ben ook heel blij eindelijk eindelijk eindelijk. Ik wacht nog wel (een beetje) af met in de lucht springen, want zolang er geen contract door de brievenbus is gevallen, blijft het onzeker.
Wanneer ga jij waarheen precies en voor hoelang? Misschien kunnen we wel een keertje afspreken ofzo
Wij vertrekken 1 juni en gaan een week naar Alanya! We zitten nog steeds te dubben of we er nog een week aan vast zullen plakken, we vinden een weekje toch aan de korte kant…
Laat je het ff weten als je het contract binnen hebt! Dan is het helemaal definitief, spannend joh! Ben ook erg benieuwd naar het hotel waar je gaat werken, hoor er altijd leuke reacties over!
Heey Maretje super dat je een baan hebt gevonden!!
Heel veel succes met alles! En misschien tot ziens in Alanya
Als je nog iets weet voor mij hoor ik het graag
@ Diamond: Ooh heerlijk, 2 weekjes weg. Ik ben, met mijn moeder, zelf meer van de 2 weken of meer, terwijl mijn zusje en vader liever anderhalve week als max. hebben.
Wie weet zien we elkaar wel!
@ Kelebek: Als ik iets hoor of vind laat ik het zeker horen. Ga je sowieso naar Turkije? Het lijkt me zo grappig om daar dan mensen van hier een keer te zien
Heey Maretje!
Ja ik ga zowiezo naar Turkije, 29 april tot en met 6 mei.
En vanaf juli (6 juli of 13 juli) voor 2 maanden! Zou idd wel leuk zijn om eens mensen van hier daar tegen te komen, haha!
Ik laat zeker weten hoe het daar is geweest, maar ik denk dat ik wel een paar keer online moet kunnen komen en dan geef ik uiteraard uitgebreid verslag :D!!!
@ Myrna: Haha ik ben het zó met je eens. Ik wou dat ik morgen al weg kon! Stomme laatste loodjes…
Ik heb geen contact meer gehad, ik heb eigenlijk nog wel de vraag of ik evt. korting voor mijn vrienden zou kunnen regelen. Ik heb namelijk van iemand anders die bij een ander hotel werkt, gehoord dat hij dat wel krijgt! Anders moet ik m’n vrienden naar een ander hotel in de buurt sturen en ik weet niet of ik ze dan wel het Titanic inkrijg overdag…
Ik heb het contract nog niet binnen… Zou ik gewoon kunnen mailen om te vragen of ze het al hebben gestuurd enzo?? (ik weet dat soort dingen nooit helemaal zeker…)
@ DJJ: Wauw, wat heerlijk dat je in Marmaris gaat werken. Als wat, als ik vragen mag?!
@maretje: gewoon achteraan zitten hoor!!! pushen die handel!! haha… maar je gaat dus bij titanic werken?? dat hotel ken ik wel, ben er nog nooit geweest maar er wel over gehoord enzo!!!
je kunt t natuurlijk gewoon altijd vragen van die korting. niet geschoten is altijd mis?? toch!?