Wie heeft dit probleem ook?

*Hey hey,

Ik ben nieuw hier, en ik heb al 2 jaar een relatie met een jongen daar. Natuurlijk zijn er al plannen voor de toekomst en mag zijn familie me en zijn ouders, alleen zijn ze aan mij kant er zo tegen als het maar kan. Wie heeft dit probleem ook en hoe ga je ermee om? Of wie heeft r tips voor me. Het is echt een lastige situatie en ze doen r echt alles aan om ervoor te zorgen dat hij of ik het contact verbreken :frowning: … *

Hey masreya, als je dit probleem voorlegt bij: een relatie met eren egyptenaar, zal je stukken meer reactie ontvangen. Maar toch zal ik je hier alvast een antwoord geven van mijn kant uit.
Als eerst natuurlijk welkom hier op het forum :wink:
Graag wil ik van je weten hoe je je vriend heb leren kennen en hoe oud jullie beiden zijn. Hoe diep is de relatie en wat zijn de toekomstplannen ongeveer. Wil je da thij naar nederland komt, of ga je zelf naar Egypte? Heb je een orfi contrac tmet hem?

Nouaj in iedergeval heb ik ook (vooral in het begin) veel problemen gehad met mijn eigen familie. Maar ook met zijn familie.
Waarschijnlijk zeggen ze allerlei dingen over de cultuur, het geloof, en de rechten van de vrouw.
Familieleden willen je graag beschermen, maar kunnen je aan de hand daarvan erg veel pijn doen.
Mijn ouders hebben recht in mijn en zijn gezicht gezegd dat ze onze relatie niet accepteren. Dit zorgde voor voor veel verdriet en extreme kwaadheid op mijn ouders. HOE KUNNEN ZE ZOIETS ZEGGEN??!!
Het is daanra voor mij erg lastig geworden om me tmijn ouders te praten over mijn relatie. Tegen mijn moeder echt zelden tot nooit, want die krijgt al tranen in haar ogen als ze er aan denkt. Mijn vader die is in die zin wat nieuwschieriger, hij vraagt regelmatig naar nabil en ik kreeg pas zelfs nog een e-mail met erin: ik hoop dat hij niet meer boos is op ons.
Mijn vader probeert het te begrijpen en probeert nabil beter te leren kennen. Dit door ook met hem op skype te praten. Op deze manier kunnen ze elkaar toch betere leren kennen.

Hetgene wat ik het meest geleerd heb zijn deze dingen:

• niets is gegarandeerd
  • de tijd zal het leren

Vooral de tijd zal ghet leren, hoe langer jj en je vriend voor jullie liefde vechten, hoe meer respect en begrip zal er gekweekt worden.

Ja er zijn veel slechte verhalen over wat er allemaal wel/niet gebeurd met een westerse vrouw en egyptische man.
Die verhalen zijn er in nederland, maar ook in egypte over de westerse vrouw.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe jouw ouders in elkaar zitten. Ik zit op dit moment weer in Egypte(voor 2 maand, ga half november weer terug naar NL). Ik ken een aantal nederlandse vrouwen die hier getrouwd zijn. Sommigen hebben totaal geen cntact meer met de ouders. bij weer een ander weet de moeder nieteens dat ze getrouwd zijn enzovoort.
Het is dus het meest belangrijke om je hart EN verstand te volgen. Je kan alles proberen, maar de tijd zal het leren.

Ik heb vooral in het begin gehad dat mijn ouders zoveel stress crieerde dat ik en mijn vriend ontzettend veel ruzie kregen. Bedenk dit: het is jouw leven, je bent volwassen genoeg om eigen keuzes te maken, als het ware liefde is, dan overwin je alles (dus ook lastige ouders).

Vooral mijn moeder doet nogsteeds moeilijk en blijft maar zeggen dat ze wil datik een andere man tegenkom, het liefst vanuit nieuwzeeland of zoiets. Maar blijf sterk en wees zeker en blij met je gevoelens en probeer zo min mogelijk te denken aan wat je ouders zeggen. De tijd zal het leren…

Heel veel succes

Hey Suusieme,

Dankjewel voor je reactie:kus:En ik zal het straks plaatsen bij een relatie met een egyptenaar!

Is het goed als ik je later op de avond een privébericht stuur? Daar kan ik wat makkelijker praten en je de details vertellen. :redface:

is goed hoor :wink: geen probleem