Mijn verhaal..

Hoi Jullie!

Ik wil jullie graag even mijn verhaal vertellen met de hoop dat jullie mij tips en ideen kunnen geven omdat ondanks ik vertrouwen heb in de band die mijn (toekomstige) vriend en ik hebben, ik toch nog met vragen zit…

Ik heb mijn vriend afgelopen vakantie leren kennen. We zijn een aantal dagen met elkaar opgetrokken gewoon als kennissen, niet met het idee dat we elkaar leuk zouden gaan vinden. Ik was in Hurghada op vakantie samen met een vriendin. Eenmaal terug in Nederland hielden we contact en dit contact werd steeds meer en dieper. Inmiddels na 2 maanden iedere dag intesief contact (úren achter elkaar msnen, praten via de cam, telefoontjes en smsen met elkaar) zijn we elkaar toch wel erg leuk gaan vinden en hebben we toch echt wel gevoelens voor elkaar.
Ik wil nu terug gaan naar hem, voor een weekje, om samen op te trekken om te kijken hoe de gevoelens stand houden als we ook écht bij elkaar zijn. De bedoeling is om in mei te gaan maar stiekem vind ik het best eng. Omdat ik vliegangst heb vind ik het eng om in me eentje te gaan maar buiten dat ben ik bang dat stel dat het misgaat… dan zit ik daar in me eentje, helemaal alleen… als een westerse meid.

Hij is echt heel lief voor mij en ik weet ook wel zeker dat hij er voor wilt gaat. Toch word ik een beetje bang gemaakt door de verhalen om me heen, voor de waarschuwingen die iedereen met zich meebrengt over mannen uit Egypte en het moslimgeloof. Ik hoor ook verschillende mensen praten over een ORFI contract omdat we anders niet samen kunnen leven. Hijzelf begint er eienlijk helemaal niet over en heeft het er ook over dat als hij me ziet op het vliegveld me een hele dikke knuffel wilt geven en me niet meer los wilt laten voor de komende tijd. Ik denk dat hij er dus heel open in is, maar ja… wat als dat dus niet kan… Ik was eigenlijk niet van plan om zomaar een contract te tekenen, ook al houdt dat voor de rest niets in.

Hij heeft voor ons een plan gemaakt om de dagen samen door te brengen; eerst wil hij naar Cairo om te zien waar hij is opgegroeid en daarna vertrekken naar Alexandria. Naar daar een paar dagen verbleven te zijn, wil hij weer terug naar Hurghada om daar samen te zijn. Dit allen gewoon samen in hetzelfde huis. Ik vraag me af of daar niet moeilijk over gedaan wordt en zoja, hoe dit op te lossen is zonder zo’n contract. Ik vind het lief dat hij mij gelijk zijn plek wil laten zien waar hij is opgegroeid maar vind het ergens ook wel erg spannend omdat ik die week meer zie om te kijken hoe wij samen zijn… of dat goed gaat of niet. Straks ontmoet ik zijn familie al, en loopt t heel niet lekker met dit. Ik weet ook dat het waarschijnlijk wel een heel goed teken is als hij me gelijk al omgeving wil laten zien omdat dat vertrouwens is en hij dus niet moeilijk doet over het niet moslim-vriendin.

Ik betrap mezelf erop dat ik bij heel veel dingen een doorn in het gat zie, vaak ook door de verhalen die rondgaan over Egypte en de Egyptische mannen. Dit maakt het voor mij allemaal wel spannender en vraag ik mzelf wel eens af of ik het aankan om hier mee door te gaan omdat als ik er voor ga er ook echt helemaal voor wil gaan en niet voor vreemde verrassingen wil komen te staan. Ik vertrouw mijn vriend en denk ook wel dat hij ook heel serieus is, maar ik vind het ook moeilijk. Is er iemand die dit hetzelfde heeft meegemaakt?

Mijn ouders weten nog van niets. Ik heb ze ook verteld dat ik terug ga een weekje naar Egypte om te duiken, dat ik uitgenodigd ben door iemand in het hotel waar ik de vorige keer was om te komen duiken. (ik ben duikgek ;-)) Ik vind het ze moeilijk om te vertellen hoe of wat, ook wil ik eerst voor mezelf wat duidelijker hebben hoe serieus dit is tussen mijn vriend en mij… Ik vind het moeilijk om hun te gaan vertellen dat ik een vriend heb in Egypte… Kan iemand mij haar ervaringen hiermee vertellen?

Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden en/of tips willen geven.

Veel liefs Wendy

meid dat is een heel lang verhaal ja tips heb ik niet maar communiceer met elkaar en dat hij jou alles wilt laten zien is echt super leuk en goed.
en zijn familie mijn ervaring wat super ik was echt zenuwachig omdat ik ook zijn familie zag de 2de keer dat ik ging maar het viel me allemaal reuze mee.
We bleven ook bij zijn familie slapen en vanuit daar zijn we naar cairo en alexandrie geweest.
Goed dat je gaat kijken hoe het is samen in real-live.
Woon je nog thuis?? Ik heb toen gezegt tegen me moeder dat ik een jongen wel leuk vond in egypte en ik terug zal gaan om te kijken hoe het zal zijn. Me moeder wat natuurlijk bezorgt maar had er vertrouwen in dat ik een goede keus zal maken.
Het voordeel van mij was dat ik al op mezelf woonde dus makkelijker om me eigen ding te doen.
In het begin krijg je natuurlijk oordelen maar daar heb ik schijt aangehad en nu zien ze dat ik de juiste de keus heb gemaakt.
Als je sterk in je schoenen staat en je niet laat beinvloeden door hem moet het wel goedkomen en vraag lekker veel praten is heel belangrijk.

Meisje meisje meisje…
Ten eerste zou ik toch echt el aan je ouders vertellen hoe en wat en waar je heen gaat… Dat is denk ik wel belangrijk!
Verder kan je beter even alle verhalen en dingen lezen op het forum “Relatie met een Egyptenaar” hier worden al deze vragen beantwoord.
Waarschijnlijk zal je idd een ORFI moeten hebben, ander kan er heel moeilijk worden gedaan over samen zijn.
Maar teken nooit een Arabisch papier, kortom Engels en lees het goed en hou het zelf bij je…
Verder… ga echt even alle verhalen op het andere forum lezen, er zal je heel veel duidelijk worden.
Ik heb ook een vriend in Egypte en ga over 2 weken ook alleen terug.
Ik heb er heel veel zin in…
Succes meid… en voor je eigen, vertel je ouders wat je gaat doen.

Hoi Wendy,

Ik ben het met sjess eens. Vertel het eerlijk aan je ouders waar je naar toe gaat en waarom. Kort nadat ik mijn vriend had ontmoet ben ik ook teruggegaan naar Egypte, ondanks dat mijn ouders er niet mee eens waren. Ik wilde ze het ook niet vertellen dat ik terug zou gaan. Twee weken voor vertrek heb ik het ze toch verteld en dat heeft me goed gedaan. Het idee dat ze ook weten waar je bent, ookal maakten ze zich zorgen. Ik wilde hem zien en kijken hoe het is om 24uur bij elkaar te zijn. En het is goed bevallen.

Doe wat jij denkt dat het beste is voor jou, zowel voor je gevoel en verstand. Weerstand van familie, vrienden etc dat blijf je toch houden. Maar ik had zoiets van als ik het niet probeer, dan kom ik nooit achter of het wat wordt of niet. Maar als je alleen gaat, heb het nummer van de NL ambassade bij je… Maar vertel het tegen je ouders…succes

Ik snap dat ik het het beste tegen me ouders kan vertellen, alleen heb ik niet zo’n goede band met hun… Heb t met hun eigenlijk nooit over relaties en ik denk ook dat ze t niet top gaan vinden als dat de rede is dat ik terug ga. (ik woon idd nog thuis) Ik denk dat ik het gewoon t beste luchtig kan laten en gewoon zeggen dat ik hem ook weer zou gaan zien. (ze weten uit de verhalen van de vorige vakantie dat ik en die vriendin toen ook opgetrokken zijn met hem) en zo hem misschien een beetje inluiden… Het is lastig…
Hoe hebben jullie ouders gereageerd dan?

sjes": wanneer vlieg jij en tot hoe lang blijf jij?

… toch moet je hun wel laten weten hoe en wat… dit ook voor je eigen veiligheid, dat klinkt misschien raar… Maar stel er gebeurd iets, wat dan ook, dan moeten je ouders toch weten hoe en wat en waar je bent…
Maar ja, dat is mijn mening.
Ik had ook het geluk dat mijn ouders mijn vriend hebben ontmoet en hem een hele leuke jongen vinden. Ze weten dus wie hij is en waar ik heen ga. Ik zorg verder dat ik alles goed regel daar en mocht er iets niet ok zijn… dan heb ik iig de dingen zo geregeld dat dat voor mij geen problemen geeft.
Ik vertrek 18 mei en blijf tot en met 1 juni.
Ik ga alleen niet naar Hurgada.
Succes meid.

Ik heb de eerste keer dat ik terugging een pakketreis geboekt, dus gewoon met ticket, transfer en hotel erbij in. Van te voren had ik wat telefoonnrs gevraagd van mensen die in Egypte/Hurghada woonden. Toen ik aankwam is mijn vriend naar het hotel gekomen, heeft me opgehaald met een taxi. Ik moet zeggen toen ik instapte dacht ik even, dit was het dan. Maar toen ik vervolgens mijn vriend zag was alles goed. Je moet ook een beetje vertrouwen hebben. Als je dit gevoel van te voren niet hebt, zou ik niet teruggaan. Ik ben uiteindelijk de hele week in het appartement van mijn vriend gebleven, ik ging tussentijds wel naar het hotel om schone handdoeken te halen en verder niets.

Maar het is wel belangrijk dat mensen weten waar je bent, geef ook zijn telefoonnummer aan een vriendin als je dit liever niet aan je ouders verteld.

Wendy, mag ik vragen hoe oud je bent?
Wanneer ben je van plan om terug te gaan?
Als ik jou was, zou ik het wel vertellen tegen je ouders, waarschijnlijk zal dit niet in goede aarde vallen. Maar kijk ze zijn bezorgd om je en ze willen het beste voor je. En dan zit je achteraf niet met het schuldgevoel, dat je het hen beter had verteld.
Persoonlijk is het zo dat ik 18 ben en als ik mijn ouders over Egypte vertel, verklaren ze me elke keer weer voor gek. Maar ik denk dat het feit dat zij zo reageren ook komt, omdat meeste mensen een slechte indruk hebben over een moslimmaatschappij en het midden-oosten. Ik heb hen dan ook al zo dikwijls gevraagd om zich wat in te lezen over hoe het daar allemaal in elkaar zit.
Als je 18 jaar oud bent heb je ook het recht om alleen te reizen, wat ik persoonlijk wel een goed idee vind om de wijde wereld in te trekken, maar langs de andere kant denk ik altijd dan weer hoe men ouders zullen reageren en mijn familie.
Tijd zal het wel uitwijzen …

@ Zonnetje

Ik ben 24 jaar. Ik heb al aardig wat van de wereld gezien en me ouders weten ook dat ik een reislustig typetje ben. Ze vinden dat ook alleen maar leuk maar ik denk niet dat ze verwachten dat ik dan juist met iemand uit Egypte thuis zou komen. Ik vind het lastig om het hun te vertellen omdat ik niet zo’n hele close band met hun heb en het altijd maar de vraag is hoe ze erop reageren. En idd… de moslimcultuur, hoe gaan ze daar op reageren…
Wat zeggen jou ouders over jou vriend dan? Of heb je zelf geen egyptische vriend en ga je voor het land?

Ik ben inmiddels al weer terug. Heb me ouders nog niets verteld, wel daar een enorm leuke tijd met hem gehad.

Ik ben zoooo benieuwd hoe dit alles is afgelopen ondertussen ?
Ik heb sinds kort namelijk ook een Egyptische vriend, en tussen ons gaat alles eigenlijk supergoed…
Maar ben wel benieuwd naar jouw verhaal ? :slight_smile: