Reizen met Egyptische man

Graag wil ik in augustus een paar weken gaan rondreizen door Egypte met mijn Egyptische vriend. Hij woont in Hurghada, en we willen graag samen naar Cairo, Alexandrië etc. We zijn (nog) niet getrouwd, en hij is er allemaal erg huiverig voor: blijkbaar is het echt helemaal ‘not done’ om niet getrouwd samen rond te reizen. Voordat ik tweepersoonskamers ga boeken in hotels met het risico dat hij er niet in mag verblijven vraag ik hier advies. Wie heeft er ervaring met het reizen met een Egyptenaar zonder getrouwd te zijn? Mogen we gewoon samen in een hotel overnachten? Of kan ik beter twee single kamers boeken? Of mag zelfs dat niet??
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groet,
Annette

Hey Annette,

Zie volgende thread voor het antwoord op je vraag:

Veel Succes!

hey anette

idd rondreizen met je egyptische vriend kan je mss wel ( wat zelfs ook moeilijk kan worden) maar verblijven in het hotel samen met je vriend denk ik niet dat er gaat inzitten

heb je geen appartementje dat je voor die bepaalde tijd kan huren, en dan nog is het op je tellen letten

denk om samen met je vriend een vakantie door te brengen buiten zijn eigen huis wel erg moeilijk zal zijn en volledig de dag binnen zitten is toch wel zonde van de tijd

om een voorbeeld te geven uit ervaring van een vriendin
zij wilde iemand wou bezoeken in egypte maar om daar te geraken was de kortste weg door de woestijn maar omdat zij- als westerse- in het busje zat diende de chauffeur van het busje rechtsomkeer te maken en een andere, langer durende route te volgen

als hij jou wilt zien vraag dan hoe hij dit haalbaar acht, kent de egyptische wetgeving toch beter en speel dan ook liever op veilig

vorig jaar ben ik in egypte geweest, en toen ik plotseling diende te vluchten omdat hij me achtervolgde- omdat ik met hem niet in een busje wilde stappen- ben ik mijn hotel ingevlucht. Eenmaal op m’n kamer heb ik hem dan voorbij het hotel verschillende malen zien lopen. Was een 3 sterren hotel

sorry mocht dit ontgoochelend over komen maar is toch een deel van de realiteit

hoop voor jou op een goed verloop van je plannen

Dank voor de reacties die ik ontving van jullie, (manomi en dolle dolfijn!), ik weet een stuk beter hoe we e.e.a. kunnen gaan doen tijdens onze trip! Ik vertrek donderdag a.s. en zal erover berichten als ik weer terug ben, wellicht heb ik dan ook nog weer tips voor anderen die graag met hun Egyptische vriend (vriendin?) rond willen reizen door Egypte. Groet, Annette

Hey Annette,

Wens je alvast een hele fijne vakantie toe samen met je vriend! Geniet ervan.

Groetjes

hoi annette
graag gedaan, laat het maar vast weten hoe het geweest is
t’ amusement ginder en zorg dat het onvergetelijk wordt.
spannend zeker
:vak02::egypt:

Dag allemaal,
Ben intussen weer terug van een heerlijke vakantie. Om met hem een flatje te kunnen huren, te kunnen reizen naar Cairo en bij zijn familie te verblijven hebben we een orfi huwelijk gesloten. Ik had er nog even heel veel over gelezen op internet, en besloten dat dat toch de makkelijkste manier was. We hebben een hele mooie periode gehad samen. Het ontmoeten van zijn moeder, tweelingzus en broers in het stadje Shibin al-Kom (boven Caïro) vond ik heel bijzonder. In Caïro hebben we heen en weer geraced tussen pyramides, museum, dierentuin, de terrassen op Husein bij Khan al Khalily en het was (hoewel veel te warm voor mij) ontzettend leuk. Daarna nog gelogeerd bij een vriend van hem in Hurghada, zon, zee. Een heerlijke en bijzondere twee weken en heb met pijn in mijn hart weer afscheid genomen.
Nu weer werken, studeren…
Groeten van Annette