Ik ben een jongen van 16 jaar. En volgend jaar word ik 18 jaar oud. En ik zoek iemand die connecties heeft met Curacao. Want ik wil en kan niet langer meer doorleven in Nederland
Kan alsjeblieft iemand mij helpen zodat ik op mijn 18de een baan heb in de Horeca?? (Bediening bijvoorbeeld?) Want ik voel mij diepongelukkig in Nederland. En ik ben een paar keer naar de Nederlandse Antillen gegaan, en ik heb gekeken hoe de mensen daar leven. En ik vind het heerlijk hoe de mensen daar veel relaxter zijn.
Een sprong naar elders, is geen oplossing als je van binnen niet happy bent lieve anoniem…werk daar aan eer je deze stap gaat nemen. Waarom voel jij je zoals je je nu voelt??? Vakantie op Curacao is niet zoals leven op Curacao. Blijf altijd positief, maar kom als je je goed voelt en enige weerstand kunt accepteren en er ook helemaal klaar voor bent om op jezelf dit avontuur aan te gaan. laat je niet in met mensen die je niet kent…stel je vooral niet zwak op…moet sterk zijn, in jezelf geloven en vertrouwen…en screen je eventuele reacties op dit bericht heel secuur…ga je goed anoniem…
Toen ik op vakantie ben gegaan. Heb ik ook gekeken hoe de leven daar is en hoe de mensen leven. En ik weet dat de levensstandaard lager in Curacao is, en dat de lonen ook iets lager zijn. maar dat vind ik niet zo erg want ik kan zonder luxe leven.
En bovendien ben ik allochtoons maar voel ik geen verbondenheid in dit samenleving. En de samenleving is hard, kil, en bot. Alles draait om “ikke ikke ikke en de rest kan stikken”
Ik kom zelf uit Curaçao en woon in Nederland. De samenleving die je beschrijft hier boven ga je ook ervaren op Curaçao. Niet omdat het zon zee en strand is betekend dat het leven goed is. Heb je geen geld op curaçao of weinig dan kan het leven nog erger zijn dan In Nederland. Zeker als je daar alleen zit. Natuurlijk is het in het begin leuk maar mensen haken gauw af en dan zit je alleen. En geloof me dan is curaçao erg eenzaam zeker als je geen auto heb. Misschien dat je kan kijken voor vrijwilligerswerk bij een christelijke organisatie die ook woonruimte aan kan bieden