Hallo allemaal!
Ik ben een verpleegkundige en ik vertrek eind januari voor een jaar naar Suriname om te gaan werken.
Zijn er nog meer mensen die in die periode die kant op gaan?
Groetjes Tessa
He Tessa, ik ga begin februari voor 3,5 maand… Wat ga jij er doen, ook iets van (vrijwilligers)werk??
Groetjesss
Zie dat jullie berichtjes al even geleden zijn geplaats… Maar ik heb ook plannen om februari 2008 naar suriname te gaan! Wil daar vrijwilligerswerk gaan doen. Ben op dit moment nog druk met orienteren en dingetjes uitzoeken… Ben benieuwd naar jullie plannen!
Groetjes Nienke
Hey Nienke,
Ik ben van plan om eerst een week of 6 vrijwilligerswerk op een schooltje in de amazone te gaan doen, lijkt me helemaal geweldig om zo’n periode in de echte jungle te zitten. Daarna wil ik vanuit Paramaribo leuke trips gaan maken, lijkt me leuk om dan wat mensen te kennen en misschien samen dingen te ondernemen… Wat voor vrijwilligerswerk wil je gaan doen dan? Goeie site is projecthulpsuriname.nl, naar mijn idee goed geregels en lage kosten…
Groetjes Susan
Hi susan!
Thanks voor je reactie! Leuk dat je ook suriname plannen hebt! Ken de site en ziet er inderdaad goed uit… Via de Joho company kun je gesubsidieerd gaan, dus dat is nog beter! :nod: Maar goed, daar moet je dan wel weer allemaal dingetjes voor doen ja… Ik heb daar een project gezien waarbij je je inzet voor een vrouwenbeweging, strijd voor hun rechten etc. Lijkt me gaaf!
Hoe concreet zijn jou plannen en wanneer wil je gaan?
Groetjes Nienke
Hey Nienke, ik heb al een goed reisbureau gevraagd om te kijken wat een ticket kost… Ik denk eraan om 2 februari te vertrekken en dan, na een paar dagen Paramaribo, te vertrekken voor 6 weken de jungle in. Het vijwilligerswerk staat nog niet vast, ik moet nog een cv opsturen, maar weet wel dat ik dit heel graag wil. Ik zal dan rond half maart weer in Paramaribo zijn en wil dan echt wat van het land gaan zien… Maar bij jou staat het ook nog niet helemaal vast?? En is dat werk in Paramaribo zelf? Ben benieuwd naar je plannen, leuk om zo met andere mensen te praten over hun plannen, krijg er alleen maar meer zin in
Wanneer ben jij van plan te gaan?
Groetjes Susan
Ons plan is om in januari/ februari 2008 voor 1 jaar in Suri te gaan wonen en werken.
Zijn er nog mensen met handige tips?
groetjes
Annemiek
Hallo!
Heb nadat ik dit onderwerp erop heb gezet helemaal niet meer op deze site gekeken, sorry! Ik ga geen vrijwilligerswerk doen, dat zou ik niet kunnen betalen voor een jaar. Daarom heb ik gewoon bij een aantal ziekenhuizen gesolliciteerd. Ben aangenomen in het Diakonessenhuis als verpleegkundige, ga daar fulltime werken w.s.
Ik vertrek 27 januari.
Zou het heel leuk vinden om in de vrije tijd uitstapjes te gaan maken met anderen!!
Groetjes Tessa
Hey Tessa, lijkt me ook super om met anderen leuke dingen te gaan doen, het is toch een stuk minder leuk om in je eentje uit eten of even de kroeg in te gaan… Leuk om alvast wat contacten op te doen. Ik heb vandaag een ticket aangevraagd, toevallig ook voor de 27e, even afwachten of dat nog mogelijk is… Heb jij al woonruimte gevonden Tessa??
Groetjes
Hee Susan!
Zou wel gezellig zijn als je ook de 27e vliegt!!
Ik ga de eerste tijd in hert zusterhuis van het Diakonessenhuis wonen, vond ik wel makkelijk voor in het begin. Kan ik later als ik er eenmaal ben wel verder kijken…
Heb ook even op die site voor projecthulp gekeken, lijkt me erg leuk!
Heb je er al iets van gehoord?
Hey… Nee ik heb nog niks gehoord, maar heb eigenlijk besloten om gewoon die tijd dat ik in Suriname zit gewoon in Paramaribo te verblijven… Lijkt me toch iets leuker, dan ga ik vanuit daar allemaal verschillende tours doen en de tijd dat ik in Paramaribo zit hoop ik met anderen ook leuke dingen te gaan doen…
Je kan me anders ook wel emailen ofzo, is misschien wat makkelijker, of msn ofzo…
[EMAIL=“susanne_uitenbroek@hotmail.com”]susanne_uitenbroek@hotmail.com
Groetjes
Oh er hoort een liggend streepje tussen mijn naam, die zie je nu niet haha
Hi! Ik heb even niks van me laten horen omdat ik inmiddels nog niet veel verder ben… Heb wel leuke plannen, maar wanneer ik email met organisaties krijg ik gewoon geen reactie… heel irri! Susan, jij gaat via projecthulp suriname? Ben wel benieuwd hoe jij uitkomt met je kosten enzo… Ik ben van plan januari/ februari te gaan. Nienke
Hey, ja dat heb ik ook, heb nu al een poos geleden mijn cv opgestuurd, maar krijg geen reactie. Ik heb in de tussen tijd ook eigenlijk besloten om geen vrijwilligerswerk meer te gaan doen. Ik ga gewoon lekker genieten van alle mooie trips die ik ga maken en verblijf dan in paramaribo. Ik ga een week of 8 en waarschijnlijk eind januari weg… Houdt me maar op de hoogte als je eruit bent wat je gaat doen, leuk…
Groetjes
Hallo,
Ik heb net gehoord dat ik stage mag gaan lopen in Paramaribo als verpleegkundige. Ik ga dan begin januari daar naar toe tot ongeveer mei.
Groetjes Olga
he,
Ik kreeg ook geen reactie via email, maar heb uiteindelijk veel met mijn organisatie moeten bellen. Mischien een tip voor jullie?
Hoi ik ga waarschijnlijk eind februari weg, liefst voor 2 maanden (Joho) maar weet neit of dat lukt. Het is toch best wel duur!
Zou al bijna 3000 kwijt zijn voor ticket en tours, terwijl je voor dat geld 3 maanden in Azie zit. Heeft iemand betere budgetideeen??
Marianne en Lisa gaan in februarib voor 3 mnd op onderzoek in Paramaribo. Wie heeft er zin om samen woonruimte te huren…scheelt weer in de kosten! …en het is natuurlijk gezellig ![]()
nou zo maar iemand zoeken om in huis te wonen is ook zo raar!
willen jullie goedkoop uitkomen of is het om een hopeloos ding te maken…
Als het halverweg niet klikt dan…
heyy!
ik ga vanaf half februari stage lopen in paramaribo! ik loop 5 maanden stage en ben daarna van plan om nog rond te gaan reizen in zuid-amerika. ik heb mijn ticket geboekt via kilroy, daar hebben ze speciale tickets voor studeneten en jongeren… misschien een idee voor jullie? en rondreizen boeken… is dat niet goedkoper als je daar bent?
ik ben nog op zoek naar woonruimte. het liefst zit ik in een studentenhuis maar wel via een organisatie. iemand nog ideeen of ervaringen?
groetjes eem