Een jaar Suriname!

Hallo allemaal!
Van september t/m december ben ik in Suriname geweest en sinds ik nu weer terug ben ik Nederland hem ik veel heimwee naar Switi Sranan…Daarom zit ik er nu aan te denken om er voor een langere periode (8 maanden tot een jaar) heen te gaan om vrijwilligerswerk (of ander werk) te gaan doen. Ik ben zelf 21 en als het goed is studeer ik in juni af als leerkracht basisonderwijs. Ik ken niemand in mijn omgeving die dezelfde plannen heeft dan ik, dus vandaar deze oproep. Dus heb je dezelfde interesses? Mail me dan! Samen reizen en iets betekenen voor een land is altijd leuker dan alleen:)
Groetjes, Anne

Hey Anne,

Ik ga van eind augustus tot midden februari stage lopen in Paramaribo. Bij een opvanghuis voor ex-lepra patienten. Bij de Esther stichting.
Ik weet niet hoe ver jou plannen al zijn? Maar ik ben nu opzoek naar een kamer/app. en ben bezig met ticket, visum en al die dingen.
Ik ben benieuwd naar hoe jij dat heb gedaan en hoe je dat nu wilt gaan doen. En ik ga ook maar alleen, dus een reismaatje is altijd leuk :slight_smile:

Groetjes Nienke

Heej Nienke,

Ik heb nog geen concrete plannen gemaakt. De wil is alleen erg groot om te gaan!:slight_smile: Het inenten hoeft niet meer, omdat ik dat de vorige keer al heb gedaan. Ik zou het heel leuk vinden als ik met meerde mensen zou kunnen gaan. Alleen is ook maar zo alleen…
Maar misschien is het een idee om emailadressen uit te wisselen?
Die van mij is: annebockting@gmail.com

Wie weet ontmoeten we elkaar dan nog in Paramaribo!:slight_smile:

Groetjes, Anne

Hoi Anne (en Nienke),

Ik heb, samen met mijn vriendin, ook gevorderde plannen om vanaf oktober voor een half jaar naar Suriname te gaan. Wij willen er ook gaan werken, ik liefst in de financieel/economische sector. En mijn vriendin, zij rond waarschijnlijk in juli de Pabo af (toevallig hè!), wil misschien ook vrijwilligerswerk gaan doen. Of als het mogelijk is, lesgeven op school.

Mijn vriendin heeft wook nog familie in Suriname wonen en we willen ook het land gaan bezichtigen.

Groetjes Stefan (en Moniek)

Beste Anne, ik heb een huis in Suriname , compleet gemeubileerd, in het centrum van Paramaribo, nabij de Bosje brug, te huur, als je nog een woning zoekt hoor ik van je

Etienne
[EMAIL=“stupa@chello.nl”]stupa@chello.nl

Hallo Etiene,

vermeld ook dat het een onveilige buurt is en dat het te vergelijken is met de Bijlmer. Krioelt van inbraken.

Hallo lieve mensen ,

kan ik jullie van deze plek vervoer vanuit de luchthaven naar de plaats van bestemming aanbieden , tevens ook een vaste taxi met
een 7 persoons 4wd busje om je overal waar je maar wilt te vervoeren .
veiligheid gegarandeerd , trouwens de chauffeur is een dame met veel rij ervaring .

kosten van de luchthaven naar de stad … zijn srd 150 ongeveer €45 voor 7 personen …

Wij kunnen ook naar verblijfplaats voor jullie zoeken
mail maar : giwa162@hotmail.com voor meer informatie

Alvast bedankt

Voor vakantiehuizen kijk op ; http://stghijaz.blogspot.com of op

www.hijaz.de

Succes verzekerd en een betrouwbare service zonder bemiddelingskosten.
Stichting Hijaz Suriname
Hanelamstraat 4 - Livornosteeg -Paramaribo - Suriname.
00597-8604175

Den Haag:0630613838

Hoi Anne,

Ik (22 jr) heb hetzelfde als jouw gedaan en ga ook straks weer terug…8 juli…maar dan als verpleegkundige…!! heb er erg veel zin in! ik ben nog druk bezig met de voorbereidingen, maar veel dingen zijn al klaar…1 vriendin van vorig jaar zit daar ook weer…we gaan denk ik samen wonen in de stad…zij zoekt voor ons een leuke en betaalbare woning, want de salarissen zijn niet je van het!..Wie weet tot daar!!!
Mocht je meer willen weten hoor ik het wel!
groetjes Maartje

Heej Maartje!

Wat leuk dat je reageert! ik ga 29 juni terug, dus dat is ook redelijk snel na elkaar:) het lijkt me leuk om te mailen, want bekenden van mij komen allemaal pas in september…maar als je het leuk vind? mijn emailadres is: annebockting@gmail.com

Groetjes, Anne