Wie gaat er begin augustus naar Gambia?

Hallo allemaal,
mijn vriend en ik gaan 5 augustus naar Gambia, we verblijven in het senegambia hotel, zijn er mensen die ook dezelfde periode daar naar toe gaan?
en heeft iemand leuke tips om aan te bevelen qua excursies?
groetjes Arjanne

Ik ben bang dat er weinig excursies zijn i.v.m het regenseizoen.Het is helaas niet de beste tijd om te gaan.Vele straten komen blank te staan waardoor de taxi,s niet weg kunnen.Je zit in Senegambia hotel wel goed.Ook zijn vele hotels hierdoor gesloten,dus weinig mensen.Als je de tijd kan veranderen ga dan vanaf Okt.Nog wel wat regen mogelijk maar niet zo heftig.

Helaas heeft Tilly wel een beetje gelijk :storm: vwb regen…

Augustus is wat dat betreft de natste maand van het jaar. Maar goed, als dat de enige tijd is dat je kunt gaan begrijp ik de keuze.
De middagen hebben overigens ook genoeg droge en zonnige perioden, maar aan de regen ontkom je niet.
Neem in ieder geval van die handige kleine opvouwbare parapluutjes mee. Als je van je kamer naar bijv. de hotelreceptie of ontbijtzaal loopt en het komt met bakken uit de hemel blijf je iig nog een beetje droog…:wink:

Bespreek tips ed met je lokale gids daar. De nodige trips zullen in die tijd afhankelijk zijn van het feit of de wegen er naar toe begaanbaar zijn.
Er komt steeds meer asfalt in Gambia, maar vaak ligt het toch aan de laatste paar kilometer over de zandwegen die in augustus wel eens ontoegankelijk kunnen zijn. Je gids kan je daar ter plekke het beste over informeren.

Mocht je van tevoren nog informatie over een goede en betrouwbare gids willen hebben, mail me dan even privé [EMAIL=“3Rwin336@gmail.com”]3Rwin336@gmail.com

Hopelijk heeft Gambia deze zomer net als Nederland een beetje last van de droogte…:wink:

Groetjes,
Erwin

hoi,
ik vertrek ook op 5 aug naar gambia met een vriendin, wij gaan eerst een weekje een rondreis doen en daarna komen we ook een weekje naar senegambia, hopelijk hebben we overdag niet al te veel regen dan :slight_smile:

Ik ben afgelopen weken in Gambia geweest en het is nu laag seizoen. Voor de excursies is dit geen enkele belemmering. Enkele aanraders zijn: monkey forest in Kololi. Koop buiten het park een zakje pinda’s, de apen eten echt uit je hand. Lamin Logde is geweldig, maak hier een boottochtje over de lamin creek. Kun je ter plekke regelen, wel afdingen. De krokodillenpoule is leuk, Banjul moet je gezien hebben. Een overtocht met de ferry naar Barra is een belevenis. De markt in Serrekunda is leuk om te bezoeken, je ziet hier een keur aan goederen. Een bezoek aan Juffureh en James Eiland heeft bij ons diepe indruk achter gelaten. Hier ligt de geschiedenis van de slavernij. Tangi is leuk, ga hier zo rond 16.00 uur heen. De tuin in bakau is leuk en een bezoek aan Kanilai de geboorteplaats van de president is ook bijzonder.

Ik vond het een fantastisch land met leuke mensen. Alle uitstapjes hebben we gemaakt met Sarjo. Ik kan hem erg aanbevelen. Hij is 100 % betrouwbaar, netjes, deskundig, altijd stipt op tijd, rijdt veilig en zijn auto is in orde. Kijk maar even op zijn website: www.sarjo.be.

Mocht je nog meer willen weten mail me dan even op ansvandersanden@onsneteindhoven.nl.

Veel plezier

Bedankt voor de reactie!
Wij willen zowieso ook een dag naar Senegal, maar denk dat we in Gambia maar even gaan kijken naar betrouwbare gidsen. en wie weet zijn er wel meer mensen die meewillen met een excursie, zodat we de kosten kunnen delen.
We hebben er in ieder geval super veel zin in!!! nog 4 dagen geduld!!!>>>