Gambia in juli, to do not to do

Hallo, we gaan in juli 3 weken naar hotel Lemon Creek kan iemand advies geven over :
-wat de beste kamers zijn in het hotel(zij zeezicht)
-excursiemogelijkheden natuur (bureau of via via)
-kan je er een beetje fietsen (waar huren)
-wat is bijzonder om in Senegal te gaan zien
-hoe is het weer in de regentijd

Zijn er ook zaken waar je echt op moet letten, en dingen die je echt niet moet doen?

Ik ga over 2 weken voor t eerst naar Gambia, en ook naar Lemon Creek. Kan je nog geen ervaringen vertellen dus:hihi: maar heb wel begrepen dat je heel goed een lokaal iemand als gids kan inhuren, ipv via de touroperator. Deze gidsen kunnen op die manier hun gezinnen weer onderhouden en het is ook veel leuker dan met een (vaak) grote groep via de touroperator lijkt mij.
Ik laat mijn excursie-doelen voor een deel afhangen van mn gids denk ik maar wil sowieso graag naar het bekende vissersdorpje (kom even niet op de naam), en naar het natuurpark in Bijilo (waar je makkelijk heen schijnt te kunnen lopen vanaf Lemon Creek) en tja hoewel vast heel onnatuurlijk wil ik toch ook wel een kroko aanraken bij de krokodillenpoel. Ik wil ook wel naar Senegal (leuk toch, een extra stempel in mn paspoort), maar weet nog niet, waarheen precies. En dan natuurlijk nog de Albert markt in Banjul, kortom genoeg te doen denk ik!
Veel plezier met de voorbereidingen en als jij nog tips hebt voor mij, hoor ik ze graag!

Hallo Jan en welkom op het forum! :dag:

Lemon Creek heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt een goed en leuk hotel te zijn.
In juli zul je in ieder geval de nodige buien meemaken, maar veelal in de avond, nacht en evt. ochtend. Juli valt in vergelijking tot augustus en september vaak nog mee. Maar net als hier is het weer in Gambia ieder jaar weer onvoorspelbaar. Warm en vochtig zal het in ieder geval vast zijn.

Of fietsen met dit weer nou zo’n goed idee is… :vak02: Het kan hoor, maar pas op je eigen veiligheid. De Gambiaan staat niet bekend om zijn goede chauffeurs kwaliteiten…

Trips plan je met je gids en zéker niet via de touroperator. Dan ben je duurder uit, zit je erg georganiseerd en je geld komt niet (of in ieder geval veel minder) bij de bevolking zelf terecht.
Willen jullie een goede gids; stuur me een Privébericht en ik mail je even met de nodige informatie :wink: Jipieie gaat straks ook met hem op stap.

Groetjes,
Erwin

in een vorige post heb ik een lijstje van onze trips gezet:

http://users.skynet.be/freakazoidz/onderbewustzijn.htm

een beetje de standaard Gambiakust trips