Hallo :dag: ik en mijn man zijn van plan om 9 januari voor het eerst naar Gambia :zon02: te gaan, dankzij deze site is de voorpret al aardig begonnen, wij twijfelen nog tussen twee hotels Djeliba of lemon greek, wie kan ons daar wat meer over vertellen? Verder ben ik er achter na deze site een beetje te hebben gelezen dat je beter op exursie kan gaan met iemand van daar dan met een reisorganisatie…hoe kunnen we dat aanpakken en weten we dat het betrouwbaar is? We moeten nog 8 maanden wachten, maar we hebben er super veel zin in… Groetjes :vak01:
Hallo Carla en welkom op het forum!
Leuk dat jullie in januari naar Gambia gaan. Héérlijke tijd ook om er heen te gaan. Hier ijzig koud en daar heerlijk 30 graden + en strak blauwe luchten… :vak02: Lekker vooruitzicht hoor!
Beide hotels ken ik niet persoonlijk, maar hoor er wel goede verhalen over. Denk dat je in beide hotels prima zult zitten. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor het Senegambia Beach hotel. Vanwege zijn ligging in Kololi en ruime opzet en gezelligheid.
Trips moet je inderdaad niet maken via de reisorganisatie. Dat is een stuk minder leuk, kost meer geld en het geld komt een stuk minder op de juiste plaats terecht…
Je kunt een gids regelen/zoeken als je daar bent. Maar je kan het ook prima regelen als je nog hier bent. Als je één en ander op de site gelezen hebt zul je de naam Abdu Ceesay al wel eens tegen zijn gekomen.
Als jullie meer informatie over hem willen, inclusief informatie over veel gemaakte trips en prijzen, stuur me dan even een Privé Bericht met daarin je emailadres. Dan mail ik even uitgebreid terug.
Groetjes en veel plezier op het forum!
Erwin
Ha Carla,
Ik heb wèl ervaring met het Djeliba hotel.
Ondertussen verschillende hotels gehad in Gambia.
Djeliba is een 3 hotel*** maar heeft zoals ik al eerder op deze site aangaf een 4 *** uitstraling.
Het personeel zet zich zonder dwang van bovenaf in voor een fijn verblijf van hun gasten. Dat heeft tot gevolg dat ze er zelf ook plezier in hebben.
Daarbij is het na mijn laatse bezoek alleen maar beter geworden.
Het ligt op slechts een steenworp van het restaurantgebied dus daarvoor hoef je het niet te laten.
En, de straat waar het aanligt wordt steeds gezelliger met de restaurantjes.
Zelf heb ik het voornemen ook weer in januari te gaan en ook weer in het Djeliba hotel.
En inderdaad de reisorganisaties organiseren vaballes met hun bussen, maar de gidsen daar kunnen je veel meer en ook nog goedkoper laten zijn. Er zijn er veel waar men goede ervaringen mee heeft. Onder het kopje Gidsen staan verschillende goede ervaringen van mensen die je voor zijn gegaan.
groeten Jack
Bedankt jack en erwin voor deze informatie, het duurt nog even, maar vind het zer leuk om alles te lezen en om alles uit te puzzelen…
Hallo Carla,
ook wij gaan 6 of 7 jan. voor het eerst naar Gambia.
Ik twijfelde ook tussen Lemon Creek, Sunswing Beach en Kombo Beach.
Denk dat het Kombo Beach resort word.
Heb jij ook al eens op www.gambiastartpagina.nl gekeken.
Hier haal ik ook veel informatie vandaan.
Misschien kunnen wij over deze site per privebericht kontakt houden
en elkaar tips geven.
Groetjes Ria
Ben nog vergeten, dat jij dan op het " prikbord " recht op de site moet kijken.
Ria ik heb je even een persoonlijk berichtje gestuurd…
Beste Carla,
Ik reageer misschien te laat, maar ik zou altijd Lemon Creek adviseren. Mijn man en ik zijn 4 maal in gambia geweest, in verschillende hotels, maar voor ons steekt Lemon creek boven alle hotels uit! Het Senegambia hotel is prachtig, maar inmens druk. Lemon creek heeft een europese manager en alles wordt perfect geregeld. De kamers zijn groter/ ruimer dan in het sengambia. Het strand vele malen rustiger, je wordt er niet lastig gevallen. Als je zin hebt om uit eten te gaan op de strip staan er vele taxis klaar om je voor een klein bedrag te rijden. Deze chauffeurs wachten net zo lang tot je uit gegeten bent. Zodra wij weer terug gaan naar Gambia gaan we naar Lemon creek. Veel plezier!
Hi Carla en anderen,
Hoe staat het met de voorpret? Alles al geregeld inmiddels?
Mijn eigen voorpret is inmiddels ook begonnen, volgend jaar januari (maar dan aan het eind vd maand) zit ik in Gambia!
Zelf heb ik gekozen voor Lemon Creek. Ik vind het prettiger om in een kleinschalige accomodatie te zitten. Hiervoor wil ik dan best iets verder van bijv. de ‘senegambia strip’ af zitten.
Ja we hebben toch gekozen voor Djeliba…we gaan 9 januari weg, heb dr echt heel veel zin in… Nog een half jaar en dan is t zover…ben zeer benieuwd…
Hey Carla, veel plezier in The Gambia wij gaan dit jaar al voor de 14e keer, en volgend jaar zeker ook weer voor de 15e.
Als je er nog nooit geweest bent ervaar je zeker in het begin een grote cultuur shock maar je went er wel na enkele dagen aan.
Wat de hustlers en de bumsters betreft, als je hun gezelschap niet waardeert mag je ze dat gewoon zeggen, als dat niet helpt gewoon negeren niet meer aankijken en je eigen gang gaan, je zult zien dat ze dan vanzelf afhaken. The Gambia is een veilig land, fysiek geweld en toch zeker tegen touristen komt hier maar zeer zelden voor.
Als je tripjes wil boeken met eender wie dan ook, alles goed van te voren afspreken, prijs, wat er bij in zit, waar je heen gaat etc. dan komt het allemaal goed.
Sunswing Beach (voorheen Jerma Beach) is een zeer fijn hotel. Eigenaar is Travel Poort en dat is prettig als je nog niet veel ervaring hebt. Zij zijn Nederlands\Gambiaans dus ervaren in zowel Nederlands als Gambiaanse problematiek. Hotel direct aan het strand en via strand ben je in een wip op de strip waar de restaurantjes zijn, maar de straat waaraan Sunswing gelegen is wordt ook steeds levendiger. Veel plezier
Hallo Carla,
Laat je onderdompelen in de hartelijkheid van de mensen die je ontmoet.
En hier geldt echt; wie goed doet, goed ontmoet. Wanneer je vriendelijk maar duidelijk bent creeër je de afstand of nabijheid die je wenst.
En Gambia; je houdt ervan of niet.
Er lijkt geen middenweg.
Wij gaan deze winter voor het vierde jaar en landen in Gambia is als het aantrekken van een warme , eigen jas.
Ben niet te bang en te angstvallig; ga , ontmoet en geniet, het is er prachtig!!!
Heel veel plezier,
Groet, Jeanet
Hallo Carla,
Wij kom en in januari voor de 3e keer in Gambia. En ook in Djeliba. Je hebt gewoon een hele goede keus gemaakt. Wij gaan de 28e januari weer.
Veel plezier aldaar
Dag Carla,
Dit jaar zijn we in Djeliba geweest en dat is ons prima bevallen. Het hotel ziet er prachtig uit je kan echt zien dat het nieuw is. Het personeel is fantastisch, super vriendelijk,maar dat zijn bijna alle Gambianen,en niets is teveel.
Er is een grote tuin met veel ligbedjes, een mooi zwembad met poolbar. Het hotel ligt niet aan het strand maar dat was voor ons geen probleem, het strand is twee minuten lopen. Bij het hotel is ook beachbar Pocoloco als je naar het strand loopt kom je langs echt de moeite waard om naar toe te gaan. Regelmatig is er levende muziek, en je kan er ook prima eten.
Het enige wat een beetje tegen viel was het restaurant, dat was bijna altijd uitgestorven. Veel gasten gaan naar het centrum daar is het toch een stuk gezelliger en is er een zeer ruime keuze aan restaurant. Wij konden vaak voor 10 euro pp goed eten hadden we er ook nog een glas wijn bij.
Wil je graag wat van het land zien neem dan een gids, op eigen gelegenheid raad ik je af. Heb het zelf een keer gedaan en werd een ramp werd gestalkt wilde bijna gaan slaan. Via de reisorganisatie kun je excursies boeken, kijk goed naar de prijzen. Wij hebben al een paar jaar onze vaste gids en die brengt op plaatsen waar je zelf niet aan denkt. Kijk maar eens op www.sheikomar.info kan je ook alvast wat voorpret hebben.
Volgend jaar februari gaan we weer, je wordt op dit land verliefd of niet
let op
In Gambia kan je niet pinnen
de creditcard van Visa is te gebruiken.
Matercard kan je gebruiken bij het Senegambia hotel betaal je wel 6% kosten
Gewoon euro’s meenemen is nog het beste er zijn overal wisselkantoren en in de meeste hotels kun je wisselen.
Als je nog wat wil weten laat maar weten
groet,
Ben
Bedankt allereerst voor de reacties :zon02: nog maar 4 maanden en dan is het zover… we hebben er zin in… Nou heb ik nog een vraag weet iemand hoeveel geld je ongeveer mee moet nemen voor 15 dagen met zn tweeen zonder excursie meegerekend??
Alvast bedankt…
Hoi Carla,
Vorig jaar ben ik met mijn vrouw drie weken geweest, wij hebben toen best veel excursies gedaan en w.comij zijn niet zuinig als het om eten en drinken gaat en wij waren 60 euro per dag kwijt.
Groet
Ben
Hi Carla,
Djeliba is leuk! Persoonlijk zitten we het liefst in Kombo Beach maar Djeliba heeft ook zeker z’n charme.
Als je nog leuke safari’s wil doen, wij hebben goede ervaringen met gids Ablie van
http://gambiasafari.com/index.php
Is ook fijne site om je reis voor te bereiden met veel goede Gambia reistips!
Gambia is mijn 2de thuis geworden.
Heb hier mijn Gambiaanse man ontmoet,en heb er mijn Stichting.
Zonder dit alles zou het leven minder kleurig zijn,en van kleur hou ik ( ben kunst schilder )
Ook mijn man is toeristengids en is gewend met nederlandse toeristen om te gaan ( afgelopen vrijdag kwamen weer 2 tevreden toeristen terug )
Wil je meer weten kijk dan op www.everyoneweb.com/abarakatours
Geniet van het land en zijn bewoners
Dan heb je ee fantastische vakantie met leuke herinneringen.
Gr. >>>