Wie gaat eerst en wie is het laatste?????

De wetenschappers van de VN hebben een studie afgerond betreffend de verdwijning van mensheid.
De eerste 10 landen die gaan verdwenen als de geboorteregeling niet veranderd, zijn:

• Macao, Hong Kong, Rusland, Malta, Slovakije, Singapore, Roemenië, Hongarije en Macedonië.

Wie zijn de laatste? Awel, VS, Virgin Islands, Santa Lucia, Tunesië, Frankrijk, Zuid-Korea, Azerbeidzjan, Australië, de Antillen eilanden en Noorwegen.

Deze studie hoort bij de rapport van UN World Population Prospects, regelmatig uitgegeven door VN.

Sursa foto: inpolitics.ro

Bron : Presa on line. dd 25.10.2011http://www.presaonline.com/stiri/evenimente/romania-printre-primele-tari-ale-lumii-care-vor-disparea-1397765.html

Neen, het is geen Aprilvis ! Er zijn nog 6 maanden…!!

Hier heb ik ook iets van gehoord. Nederlanders zouden over een jaar of 6000 uitgestorven zijn, dacht ik.

Ik wil niemand wijs maken, maar het is 5’ voor 12, mensen !
Wakker worden ! en stop alles wat tegen onze Moeder Natuur is! we gaan ook mee !

Dus de Russen verdwijnen als één van de eersten?
Nah, dat zal wel loslopen… Komt allemaal goed! :hihi:

Rusland was wel leeg aan het lopen door emigratie, dacht ik ergens gelezen te hebben.

ReisFannetje heeft ook gereageerd op dit topic; no worries wat me betreft, niemand is onsterfelijk, maar gans landen verdwijnen, is een andere koek…

Toch zijn het de Nederlanders met een verrassend hoog emigratiecijfer.
Dus de “Iedereen verlaat Rusland”-ideologie wordt hiermee een beetje ontkracht.

Ik kan van allebei de landen wel redenen bedenken waarom je er uit weg zou gaan. Toch wil ik nog graag eens de Russische taal leren!

We zullen alles maar met een korreltje zout nemen!geloof er geen sikkepit van!

1 like

Ja hoor, ik ook. In geen enkel land is het perfect.
Maar je wilt de Russische taal leren? Grappig, waarom eigenlijk?
Als je ooit vragen hebt of iets dergelijks wil ik je wel helpen.

1 like

Ik vind het ook een beetje een onzinnige studie. De VN kan zich met belangrijker zaken bezighouden.

Ja, dit artikel heeft me ook verbaasd; ik verwacht van VN iets serieuzer dan wie gaat eerst de hoek om…

Russisch is toch een van de meest gesproken talen ter wereld. En omdat het een ander alfabet heeft, lijkt het me een leuke uitdaging de taal te leren (zoals ik nu met Grieks bezig ben). Verder spreekt gewoon heel Rusland in het algemeen me wel aan.

Hoe dan ook, (alvast) bedankt voor je hulp!

Kala!
Grieks is ook een interessante taal, succes met het leren in ieder geval.
Leuk dat Rusland je in het algemeen wel aanspreekt.

Kala? Is dat iets in de richting van ‘‘leuk’’? En nog een keer bedankt:chin:

Naar mijn weten betekent “kala” zoveel als “goed”.
Maar goed, parakalo! :wink:

En om je vraag over de bedankjes hier even te beantwoorden:
Je kunt het zien op je profiel, onder “statistieken” en dan bij het één na laatste blokje “Aantal malen bedankt”.

1 like

Parakalo? Met Google-Translator kan ik daar ook niks van maken, haha.

Nu moet ik het toch weer zeggen… bedankt…

Haha, ik gok toch dat ik het goed heb geschreven in het Latijnse alfabet.
Parakalo (παρακαλώ) betekent “alsjeblieft”.

Ik heb twee jaar Latijn geleerd, dat is me niet zo goed bevallen. Daar zal het wel aan liggen, haha.

Parakalo is Nieuw-Grieks, en ik leer dan weer Oud-Grieks. Wat een gedoe toch allemaal!:wereld:

Ah, mijn fout… Excusez-moi!
Ik nam direct aan dat je Nieuw-Grieks aan het leren was.
En met het Latijnse alfabet bedoelde ik overigens niks anders dan de letters die wij nu ook gebruiken. :wink: