Wie gaat de komende dagen met de vliegtuig naar Peru?

Ai, dat is niet zo best. In dat geval lijkt een internetaankoop inderdaad niet zo’n goed idee. Wellicht dat een van onze wereldwijzervrienden die woonachtig zijn in Peru ons hier meer over kunnen vertellen (Hendrikherman?)?

…althans op het gebied van fototoestellen. Hij heeft geen camera, neemt nooit foto’s, wordt al zenuwachtig als iemand vraagt van hem/haar een foto te nemen. Als hij deze postings leest duizelt het hem voor de ogen. Zijn boerenverstand zegt hem dat je het beste naar Lima kunt gaan, daar rondkijken en genoegen nemen met wat je daar tegen een redelijke prijs kunt krijgen. Hij is nu in Nederland en gaat in oktober weer naar Peru en zou dan inderdaad camera, enz. mee kunnen nemen, maar daar heb je nu niets aan. Voor drugstransport is hij niet zo bang, dat loopt vooral vanuit Peru de andere kant op.
Anacondor, een genoegen om je weer eens te groeten. Je hebt je, meen ik, lange tijd niet op wereldwijzer vertoond.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Hij doet zichzelf tekort, schat ik in. Lange tijd inderdaad passief aanwezig, het werkende leven noopt mij helaas tot enige terughoudendheid…

leuke community hier in ieder geval op wereldwijzer! Ik zal het topic ook even netjes afronden: Op de eerste plaats hardstikke bedankt voor de bruikbare tips allemaal! Wat ga ik nu doen?!? Weet ik zelf eigenlijk ook niet, maar het wordt of in Paraguai een camera kopen, óf in Amerika eentje online aanschaffen via ebay en dan naar familie in Australie verschepen. Thanks Anaconder voor de Ebay tip, hier staan echt hele goede dealtjes op en het importeren naar Australie schijnt niet zo heel duur te zijn. Ik ben er inmiddels wel uit welke camera het moet worden, de Nikon D7000 :slight_smile: Top off the line denk ik en het meest ideaal voor reizigers (zoals wij).

Voor voorlopig heb ik een gare Canon 3200is aangeschaft voor 155euroos. Valt opzich mee kwa prijs dus ik mag niet klagen. Geeft me zelfs de optie om te spelen met sluitertijd :stuck_out_tongue: Dit heb ik gedaan n.a.v. een tip ergens anders op het world wide web, ik weet de link niet meer maar mocht iemand met hetzelfde probleem zitten, dit was de tekst:
His best bet is La Curacao : La Curacao Peru - Tienda Virtual
They have 2 shops in Cusco :
Calle San Andres 294 and Prolongacion Ricardo Palma 132 in Cusco City.

Verder ga ik zeker naar Ciudad del Este zoals Grietzen me al aanraadde. Deze tip heb ik nogmaals van een vriend gekregen, en waarschijnlijk heb ik hier meer kans een camera/macbook adapter te vinden dan in heel Peru…

Nogmaals bedankt iedereen! Wereldwijzer +1 lid!

Ik zou gewoon een goedkoop cameraatje kopen en hiermee de vakantie afmaken, en dan terug in nederland eens rondkijken voor een nieuwe.
gr.