Reisbenodigdheden kopen in Peru/Lima

Hoi,
Volgende week brengt het vliegtuig mij naar Lima. Ik moet eigenlijk nog goeie wandelschoenen, een matje en een slaapzak kopen. Kan ik dit beter in Nederland doen of in Peru? Ik vroeg me af of dit ddaar te koop is? Lichtgewicht en goed materiaal? En hoe duur?
Alsvats bedankt. Groet

Mijn ervaring is dat je dat het beste in Nederland kunt kopen als je goede kwaliteit en een goede selectie wilt.
http://www.hostellima.nl/

Afhankelijk van je plannen is het de vraag of je een matje en slaapzak nodig hebt. Voor trekking van een paar dagen via een bureau kun je vaak ook matje en slaapzak ter plekke huren.
Voor rondreizen in Peru is geen slaapzak nodig. Vrijwel overal zijn hotels en hostals. Een lakenzak is dan eerder aan te bevelen.

Slaapzak en matje zou ik zeker in Nederland kopen als je al overweegt dit aan te schaffen. Zoals Hendrikherman al zegt, in Nederland is er wat betreft dit soort artikelen een veel groter assortiment. Hier is het wel te krijgen maar je moet al weten waar en ik neem aan dat je voor toerisme komt en dus niet veel tijd wilt kwijt zijn met het zoeken naar uitrusting. Verder zijn kwalitatief goede producten / merkartikelen hier veel duurder dan in Nederland. Degelijke wandelschoenen zijn hier wel goedkoper dan in Nederland en is ook in groot assortiment te krijgen maar dat zijn niet de bekende merken die we in Nederland kennen. Persoonlijk vind ik ze goed genoeg maar als je per se merkspullen wilt dan beter in Nederland kopen.

De opmerking van Mytz klopt inderdaad: Matje zit meestal standaard inbegrepen in de treks en een slaapzak kun je huren. Donzen slaapzakken worden meestal verhuurd rond de 4 – 5 USD per dag dus bij een trek van 4 dagen zou dat 20 USD zijn.

CuscoPeru.NL

Ben het ook eens met Mytz. Slaapzak is alleen maar onnodige ballast, tenzij je de hele reis gaat kamperen (maar dat ga je waarschijnlijk niet? veel te koud hoog in de bergen). Beter een zijden lakenzak meenemen, voor in bedden met viezige lakens. Zijde is veel lichter, en kleiner op te vouwen dan katoen. Ook wordt het niet klam, en geeft het 5 graden extra warmte als het koud is, maar voelt ook prettig aan als het warm is. Zijde is wel flink duurder dan katoen, maar een investering die echt de moeite waard is voor lange tijd.

Matje: idem. Onnodige ballast, tenzij je alleen maar kampeert / trekkings doet.

Goeie wandelschoenen had je al moeten inlopen. Als je op gloednieuwe schoenen een trekking gaat lopen, heb je kans op blaren… Dus neem blarenpleisters mee! :wink:

Ik zou de spullen thuis kopen, duurder maar betere kwaliteit. Goede wandelschoenen vindt je daar niet snel, kleding gaat nog wel (met name in Cusco en La Paz). Een slaapzak / matje zou ik niet meeslepen, daar te huur als je het al nodig hebt en met een lakenzak erin hygienisch.

Ik denk dat 'ie al in het vliegtuig gestapt is met zijn nieuwe Nederlandse wandelschoenen…

De datum had ik gezien, dacht wel handig voor andere reizigers… Er liep met onze groep iemand op sportschoenen mee door de colca canyon. De volgende dag is hij op een ezel verder gegaan aangezien hij veel last van zijn voeten had. Dus zorg dat je van tevoren een paar goed ingelopen stevige schoenen hebt, zeker als je trekkings gaat doen. Ik ben super happy met mijn salomon schoenen en die hebben daar het nodige meegemaakt!