Slaapzak mee?

hallo,
ik ga van 30 maart tot 29 juni door zuid amerika trekken.
Aangezien ik zo weinig mogelijk bagage wil meenemen vroeg ik mij af of ik een slaapzak nodig heb, ik slaap veel in eenvoudige hotels en maar een paar dagen in een tent en ik heb vernomen dat je meestal een slaapzak kan huren.
Ook ivm mijn klamboe weet ik het niet, sommigen zeggen dat in bijna elk hotel een klamboe hangt boven het bed dus dan kan ik dat ook al thuis laten.
En wat kledij betreft, ik start in quito op grote hoogte en eindig in juni in brazilie dus als iemand tips heeft wat ik moet meenemen qua kledij.
Alle tips zijn welkom
alvast bedankt
Davy

Je zou bij mijn weten toch de eerste backpacker zonder slaapzak zijn.

Kleren: ik had het volgende mee: drie lange broeken, twee korte broeken en een zwembroek. Drie sweaters, een k-way en vier t-shirts. En ondergoed uiteraard.
Trek/bergschoenen en een gewoon, comfortabel paar. Een muts vond ik ook handig.

Hey Davy,

Gaaf plan! Welke landen doe je allemaal aan?

Ik zou echt niet een slaapzak en klamboe meenemen. Die paar dagen dat je een slaapzak nodig hebt (op trektochten) kan je ze wel huren. Een lakenzak is wel handig, daar kan je in liggen als die gehuurde slaapzak of beddegoed in een hostel niet zo fris is. Maar een lakenzak is maar heel klein en licht, prima mee te nemen.

Wat een klamboe betreft, vaak hangen er inderdaad al klamboe’s, en anders heb je geen mogelijkheid ze op te hangen. Als er een ventilator is of airco dan heb je ook geen klamboe nodig. Heb je niks en wel muggen: in je lakenzak en wat er nog uitsteekt insmeren met Deet.

Ik ben zelf ook een beetje aan het uitzoeken wat voor kleding handig is om mee te nemen, ik ga naar Bolivia en Peru eind april (voor een maand). En ook daar is veel moois op grote hoogte, koud dus! Veel met laagjes werken (thermo ondergoed, fleece, softshell jas, poncho mocht het gaan regenen). Die kun je makkelijk aanpassen aan de temperatuur. Deze keer gaan ook de bergschoenen mee (in Azie nog nooit nodig gehad). In de tropen zijn sandalen en slippers ook altijd erg handig. Slippers zijn ook handig voor onder de douche trouwens. En een leuk/net setje kleren voor als je op stap gaat ;-).

Have fun!!

1 like

Hallo,
ik start op 30 maart in quito ( equador ) dan verder naar bolivia, peru, chili, argentinie en brazilie.
Een lakenzak had ik al en gaat altijd mee op reis, heel handig. Maar mijn slaapzak en klamboe blijven dan thuis.
Bedankt voor de tips
Davy

Neem voldoende warme kleding mee, de meeste toeristische plekken liggen op de koude altiplano.
In slaapzak zou ik wel aanraden. Budgethotels hebben vaak smerig beddengoed, in je lakenzak heb je evengoed die dekens nodig.
Ook in de ontzettend koude airco-busreizen is een slaapzak lekker warm.
Het ligt er ook een beetje aan hoevaak je een trekking of zo gaat doen.
Klamboe is niet nodig.

Hallo,
Ik ga in juli voor een maandje naar Peru en Bolivia. En ik zat me af te vragen of het niet gewoon handiger is om veel kleiding en spullen daar te kopen ipv het mee te slepen vanuit Nederland. Ik weet bijvoorbeeld dat in Azie kleding super goedkoop is. Hoe is dat in Peru?

groeten Hans