backpack + slaapzak?

Hola!

Ik ga vanaf half oktober zes maanden reizen door Zuid-Amerika (o.a. Ecuador, Peru en Bolivia) en vraag me af wat voor grootte (in L) backpack ik het beste aan kan schaffen. De souvenirs die ik koop wil ik sowieso één keer in de zoveel tijd naar NL sturen. (dit op aanraden. goed idee?)
Ook twijfel ik nog (door wisselende adviezen) of ik een slaapzak mee zal nemen voor de koude nachten en evt. tijdens busreizen. Ik heb het nl. heel snel koud.
Alvast bedankt voor de reacties!

Saludos,
Joy

Hoi Joy,

Ik heb zelf toen ik ging reizen een slaapzak meegenomen, maar hem nauwelijks gebruikt. Als je veel 's nachts gaat reizen en het snel koud hebt, lijkt het me echter wel slim om hem mee te nemen.
Wat betreft het naar huis sturen van souvenirs, dat vind ik een heel goed plan, maar bedenk je wel dat het heel duur is! Ik was dat zelf toen ook van plan en heb het vanwege de kosten nooit gedaan. En zo ken ik heel wat mensen met hetzelfde plan die het uiteindelijk vanwege de kosten niet gedaan hebben.
Het ligt een beetje aan je route en vanaf waar je gaat vliegen, maar anders zou je spullen wel bijvoorbeeld naar Lima in het voren kunnen sturen (bijvoorbeeld naar je hotel) zodat je er tijdens het trekken geen last van hebt, en je neemt ze dan zelf tijdens de vlucht mee naar NL.
Ik hield zelf binnen Peru Cusco een beetje als basis, daar kwam ik steeds weer terug en dan kun je ook handig overbodige bagage laten liggen.

Succes!

Bedankt!

Heb je bij de trekkings ook een eigen slaapzak nodig? Ik hoor verschillende verhalen. Kan je altijd ter plaatse een slaapzak huren?
Gr. Joy