Help... Slaapzak mee naar Zuid Amerika??

Hallo,

Ik zit met een vraag en hoop dat jij mij kan helpen. Ik ga 4 maanden reizen door Argentinie, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador. Ik zal over het algemeen in hostals slapen, maar af en toe zal ik ook tripjes maken (Patagonie, Salar de Uyuni, Incatrail, etc). Ik denk dat een slaapzak op zulke momenten erg handig is, maar een beetje warme slaapzak (heb je dan wel nodig) is behoorlijk van formaat (en zwaar). En voor die paar keer vraag ik me af of ik er één moet meesjouwen.

Ik heb wel eens gehoord dat je slaapzakken kan huren, maar wie zegt dat ze warm zijn… Is dit een goede oplossing of kan ik beter ruimte zoeken in mijn backpack… Graag hoor ik nuttige tips van jullie!!!

Bedankt alvast!

Luc
ps, ik vertrek maart t/m juli, dus ga langzaam de winter in…

Luc,

Je hoeft je vraag niet 3 keer te stellen, 1 keer is genoeg.

Als je een trip maakt waarbij je een slaapzak nodig hebt, dan kun je die (bijna) altijd krijgen. Dat is geen probleem.

Mijn advies is dan ook om geen slaapzak mee te nemen.

Haha bedankt Sjaak,
tja… ik wist niet goed onder welke categorie ik deze post moest plaatsen. Bedankt voor je antwoord!
GRoeten, Luc

prima :wink:

Misschien heb je er al een maar ik zou wel een lakenzak meenemen, aangezien je er erg vieze bedden tegen kunt komen.

Mij moet even van het hart dat ik het zelden tot nooit eens ben met de inhoud en strekking van de reacties van Martin Brons. Ik raad dus aan telkens 2 keer na te denken voordat je zijn - veel geuite - ‘adviezen en tips’ opvolgt.

Zie mijn post bij een ander onderwerp voor mijn inhoudelijke reactie:

Hoi Luc,

Zelf heb ik wel 7 maanden een slaapzak bij me gehad (North Face Cats Meow) en die heb ik heel lang nauwelijks gebruikt en vervolgens ontzettend lang achterelkaar weer wel. Ik heb 'm in Ecuador 1 trip gebruikt (op de Cotopaxi), in Peru meerdere keren (noorden en incatrail), in Bolivia in de Salar, tussendoor soms in ijzingwekkend koude bussen/treinen en in Chili en Argentinië met grote regelmaat.

Kortom: wel meenemen (huren kan vaak wel, maar dat zijn vaak ‘smerige’ veelgebruikte matige slaapzakken). Gewoon een goede slaapzak kopen thuis, die klein is van formaat en licht van gewicht.

Veel plezier!

@ anacondor.

We zijn het wel vaker niet met elkaar eens.
Gelukkig hebben we niet samen gereisd.

Inca trail, Salar de Uyuni en Huayna potosi had ik ook een slaapzak nodig, net als iedereen. Echter had ik hier wel goede slaapzakken, dus mijn mening is om voor 3 (of iets meer) tripjes geen slaapzak mee te nemen. Dat is mijn ervaring.

Jou ervaring is dat een eigen slaapzak goed is. Dat mag.

Maar kraak mijn advies dan aub niet af, want het gaat hier om persoonlijke ervaringen. De een is er wel mee eens en de ander niet.
Wat Luc dus doet moet ie zelf weten.

Hoi hoi,

Ik zou wel een slaapzak meenemen.
Een kleintje die makkelijk aan je backpack vast te maken is. Vooral bussen zijn vaak errruuug koud. En daarnaast is het altijd handig, vieze bedden, koude plekken. Het is maar net wat je wilt. Daarnaast kun je inderdaad altijd een slaapzak huren, vooral als je gaat hiken en trekken.

Succes en veel plezier.

Groetjes Lindsay

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Momenteel ben ik al 3 weken in ZA, en heb toch geen slaapzak meegenomen. Morgen ga ik 5 dagen hiken door het Torres del Paine park en heb een zeer dikke slaapzak gehuurd. Niet de nieuwste, maar wel dik en warm. Ik wilde nog wel een slaapzak meenemen, maar het paste toch niet meer.

Voor mensen die nodig twijfelen, kijk een beetje waar je heen gaat. Bij grote trektochten kan je er altijd 1 huren. Anders zou ik het wel overwegen om een eigen slaapak mee te nemen, zoals bovenstaande mensen ook zeggen.

Succes,
Luc