Help... Slaapzak mee door Zuid Amerika??

Hallo,

Ik zit met een vraag en hoop dat jij mij kan helpen. Ik ga 4 maanden reizen door Argentinie, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador. Ik zal over het algemeen in hostals slapen, maar af en toe zal ik ook tripjes maken (Patagonie, Salar de Uyuni, Incatrail, etc). Ik denk dat een slaapzak op zulke momenten erg handig is, maar een beetje warme slaapzak (heb je dan wel nodig) is behoorlijk van formaat (en zwaar). En voor die paar keer vraag ik me af of ik er één moet meesjouwen.

Ik heb wel eens gehoord dat je slaapzakken kan huren, maar wie zegt dat ze warm zijn… Is dit een goede oplossing of kan ik beter ruimte zoeken in mijn backpack… Graag hoor ik nuttige tips van jullie!!!

Bedankt alvast!

Luc

Hai Luc,

Ik heb ander half jaar geleden ook rondgereisd door ecuador, bolivia, peru en argentinie.
De helft van die maanden met een dunne slaapzak rondgereisd maar heb eigenlijk haast nooit gebruikt, dus zodra de mogelijkheid zich voordeed weer terug gestuurd naar Nederland.

Bij zowel de incatrain als in uyuni heb ik uiteindelijk een slaapzak gehuurd. Bijde keren en prima en warme slaapzak! Dus ik zou je adviseren, niet onnodig te gaan slepen met een slaapzak. Op momenten dat je hem echt nodig hebt kan je er altijd een huren.

Succes en veel plezier!

Hoi evlaanderen,

Bedankt voor je antwoord!! Hier kan ik wat mee. Tips van de mensen die er geweest zijn, zijn altijd de beste! Ik neem dan maar geen slaapzak mee.:slight_smile:

Groeten, luc

ja dat is idd waar… ik heb ongeveer de zelfde plannen als luc en vind t ook echt relaxed dat er zoveel mensen hier de nog niet ervaren reizigers kunnen voorzien met tips! helemaal top! weet ik ook weer geen slaapzak meenemen :wink: