Backpack + slaapzak?

Hola!

Ik ga vanaf half oktober zes maanden reizen door Zuid-Amerika (o.a. Ecuador, Peru en Bolivia) en vraag me af wat voor grootte (in L) backpack ik het beste aan kan schaffen. De souvenirs die ik koop wil ik sowieso één keer in de zoveel tijd naar NL sturen. (dit op aanraden. goed idee?)
Ook twijfel ik nog (door wisselende adviezen) of ik een slaapzak mee zal nemen voor de koude nachten en evt. tijdens busreizen. Ik heb het nl. heel snel koud. En heb je die slaapzak ook nodig bij trekkings of kan je die altijd ter plekke huren?
Alvast bedankt voor de reacties!

Saludos,
Joy

Ikzelf vind het onhandig om een slaapzak mee te nemen al heb je wel dunne slaapzakken met goede compressiezakken die niet heel veel ruimte in nemen.
Ik heb alleen ervaring met Ecuador en daar kan het idd flink koud zijn maar hebben de hostels ook een flinke stapel dekens op de bedden liggen.
In de bussen is het alleen snachts koud als het buiten ook koud is. ik ben geen bussen met airco op standje “vreizen” tegen gekomen. in de bus had ik gewoon warme kleding en een jas aan en natuurlijk dikke sokken

het opsturen van souvenirs kan maar ik zou het in Ecuador niet doen. ik weet niet hoe de prijzen liggen in de buurlanden maar Ecuador is buiten proporties duur!
Een postzegel voor een ansichtkaart naar Europa is $1.80!!

Zelf heb ik in Peru en Bolivia rondgereisd en heb toen wel een slaapzak meegehad. Deze heb ik af en toe gebruikt, soms inderdaad omdat ik 1 deken te weinig vond.

Ik heb een rugzak, volgens mij met een inhoud van 55 liter (of wat is de maateenheid eigenlijk?). Ik neem niet veel kleding mee, vooral geen mooie kleding en dan kan dat kleine pakketje met die donzen slaapzak ook nog gewoon mee. Daarnaast heb ik nog wel een kleine rugzak die ik meeneem. Advies: probeer de hoeveelheid kleding die je meeneemt te beperken. Voor 6 maanden heb je echt niet meer nodig dan voor 3 weken.

En goed op je spullen passen, vooral bij busstations.

Souvenirs? Die heb ik zelf nooit in grote getale gekocht. Een enkele keer heb ik wel eens een souvenir gekocht, maar dan deed ik dat tegen het einde van mijn reis. Dan hoefde ik maar een paar dagen te sjouwen. Eigenlijk geef ik niet zo om souvenirs, wel om de foto’s die ik daar maak.