Digitale Camera In Peru?

Hallo allemaal,

In het najaar ga ik naar Peru. Nu ben ik aan het twijfelen of ik een digitale fotocamera of een gewone mee zal nemen.

Weet iemand of het in Peru goed te doen is om foto’s via het internet te versturen (zijn de internetcafe’s daar geschikt voor) of ze op een CD te laten branden of iets dergelijks.

En wat heb je allemaal nodig naast de camera, de opslagkaart, de accu / batterij en kabel? Zijn er voldoende mogelijkheden om de accu’s op te laden (lijkt me wel), maar heeft iemand hier ervaring mee???

Alvast bedankt,

Marieke

Hoi Marieke,

Wij hebben zelf geen digitale camera meegenomen naar Peru maar we hebben diverse mensen ontmoet die er wel eentje bij zich hadden dus het moet goed te doen zijn. We hebben o.a. een Iers stel ontmoet die een fotodagboek bijhielden die ze eens per week naar huis mailden.

Ik spreek dus niet uit eigen ervaring maar afgaande op anderen hun ervaringen moet dit geen probleem zijn.

Veel plezier!

ik had geen probleem met mijn JVC digitaal cam. alleen als je wil bekijken op een 'peruaanse tv*video zie je dit alleen in zwart/wit …
:wink:
dit komt door het amerikaans system ( NTSC) we , in europa ( buiten frankrijk) hebben meestal PAL !
hou je cam. maar goed in 't oog ! :slight_smile:

:wink: ai ik dacht dat men een filmcamera bedoelde en niet een digitale fotocamera…doch laat ik m’n postings staan …misschien heeft het nog nut. :blink:

Hi
toen ik in peru was had ik mijn digitale camera mee en je kan gewoon ‘downloaden’ van je camera naar de pc. als je zo’n usb kabeltje meeneemt zeg maar. meestal moest ik nog wel even de driver installeren op de computer, maar die haalde ik dan gewoon even snel van het internet af. je kunt ook vaak genoeg branden (wel checken of de fotos erop staan!).
van tevoren was ik van plan om alle fotos naar huis te sturen, maar dat bleek wel veel werk. maar een paar lukte wel prima. ik stuurde steeds iets van 8 fotos per x naar huis (via internet dus).
kortom met mij ging het dus prima met mn camera. alleen wel goed op passen, want anders ben je hem zo kwijt!

Hallo Marieke,

Is geen probleem hoor om je digitale camera mee te nemen. Ik reis nu al een tijdje hier in Z-A (en ben nu in Peru) en ik heb tot op heden zonder problemen mijn fotoos op een cd rom gezet of laten zetten.

Wel je kabeltje meenemen ja, dan kan je ook even gezellig wat fotoos naar familie en vrienden enzo sturen!

Nou wellicht bereikt dit berichtje je te laat en zit je hier al…met of zonder je camera (vast mét, gezien de reacties)

Veel plezier!

Ingrid

wanneer ben je van plan op naar peru te gaan? voor hoe lang en wat zijn je plannen? Ik ben ook van plan om vanaf december naar peru te reizen. Ik wil graag werken en reizen voor onbepaalde tijd, en ben nu op zoek naar mensen die leuke projecten weten. ben benieuwd naar jouw plannen en ideeën…

Rianne