Is het handig om een klein laptopje mee te nemen? We hebben die en vroegen of het handig is om mee te nemen?
Wil je ook wat mee gaan doen? Zo niet, dan thuis laten. Er zijn in Peru genoeg internetcafé´s en openbare belmogelijkheden.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
mmm, ja, wat willen we er mee doen? Af en toe op internet en foto’s opzetten.
We hebben hem gekregen en we zitten nu in Suriname, dus moeten we bedenken of we hem op een 1 of andere manier in NL krijgen of dat we hem meenemen.
Is het een optie om hem op een vertrouwd adres tijdelijk te parkeren en bij terugkeer naar Nederland weer mee te nemen?
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
Vanuit Peru gaan we direct door naar Nederland, niet eerst via Suriname. Dus een vertrouwd adres in Suriname gaat niet lukken. Misschien in Peru.
Als je via Lima in Peru aankomt en ook weer via Lima naar Nederland vertrekt, kijk dan eens naar http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/ Misschien ziet dat er voldoende vertrouwd uit om je computertje in bewaring te geven voor de tijd dat je in Peru bent.
Als ge hm dan toch bij hebt kunt ge hm evengoed gebruiken !Er zijn idd internetmogelijkheden genoeg…maar als je uw eigen ding bij hebt ga je opt net als je wil !Je kan bij CLARO zo een draadloosinternet ding halen…en dat kan je met de prepaykaarten betalen…en je hebt bijna overal dekking…zeggen ze!
Ge moogt hm ook bij mij thuis afzetten…en terugophalen als je vertrekt !Ik woon in Surco lima.Kost je niks.
Ik heb verschillende keren gereisd hier in Peru met een laptop, nooit problemen mee ondervonden. Wel gebruik ik altijd een veiligheidskabel als ik de laptop in een hotel of hostel kamer achterlaat. Als je van plan bent om met een locale bus (die vaak stopt) te reizen dan is een laptop waarschijnlijk weer niet zo handig, i.v.m diefstal.
Mij lijkt het geen probleem om zo een kleine notebook mee te nemen. Ik loop zelf ook wel vaker rond met mijn laptopje en mij is nog nooit wat gebeurd. Ik zou hem wel in een rugzak duwen en niet in een laptoptas, zo ziet men nl. niet zo snel dat je een laptop bij je hebt.
Op veel plaatsen is gratis internet te gebruiken en steeds meer hotels bieden gratis WiFi aan op de hotelkamers. Ik zou wel een kabel kopen – Kensington Lock Slot – die op vrijwel alle laptops passen, aangezien niet alle hotels even zeker zijn en een laptopje voor veel mensen hier de waarde hebben van verschillende maandlonen. Het is geen garantie dat ze je hem niet stelen maar de “sporadische dief” zal wel een twee keer denken om het een en ander te gaan forceren.
Zoals gezegd, als je uitkijkt en hem alleen uitpakt op “veilige plaatsen” waar men hem niet zo uit je handen kunnen grissen, dan zal het wel meevallen.
Hallo,
Ik ben laatst in Peru op vakantie geweest. Ik heb een laptop meegenomen. Ik heb nooit problemen ondervonden met het meenemen van eigen spullen. Echter is het wel verstandig dat je dat wel aangeeft.
Hoe?
Aan het einde van de vlucht kregen we een aantal papieren om te ondertekenen oa wat we het land innemen (wat eigendom is van jou). Ik heb het woord laptop/computer aangekruisd. Op de terugweg weten ze tenminste als je naar NL vertrekt dat hij van jou is.
gr