Laptop opsturen naar het buitenland

Hoi allemaal,

In april ga ik 4 maanden studeren in Peru, en daarvoor 2 maanden reizen door midden Amerika. Nou heb ik een laptop nodig voor mijn studie daar in Lima, maar het lijkt me niet handig om die mee te nemen door midden Amerika. Via het postkantoor kan je voor zo’n 30 euro een pakket tot 2,7kg verzekerd opsturen, maar ik hoor dat er een grote kans is dat je pakketje “verdwenen” is, of dat je “tax” moet betalen in zulk soort landen (gratis mooie laptop natuurlijk:thumbsup:). Heeft iemand hier ervaring mee?:confused:

Naja vraag het gewoon helemaal na bij het postkantoor wat er gebeurd als hij verdwijnt.
Zorg voor een totale verzekering!

Ik heb zelf een half jaar in Peru gewoont en stage gelopen en ik moet je helaas melden dat ik toevallig heb meegemaakt dat een meisje dat ik daar kende, erg lang op haar laptop heeft moeten wachten. Volgens mij was het zo dat ze hem gewoon zelf had meegenomen, maar dat 'ie door de douane in beslag werd genomen om redenen die ik ook niet meer precies weet. Zelf meenemen lijkt me dus beslist uitgesloten aangezien je ook door midden-Amerika gaat reizen. Er zal waarschijnlijk wel een keer een douanier zijn die 'm zal proberen af te nemen(idd gratis mooie laptop).
Inderdaad verzekerd verzenden en kijken of je 100% kan dekken. Of misschien via andere postdiensten…

Dat dacht ik dus al, ze nemen het niet zo nauw in die landen. Via FedExpress of UPS kost het zo’n 170 euro (adres-naar-adres), dat is ook een beetje te veel van het goede. Zelf meenemen is geen optie. Zo te horen moet ik het via een andere weg zien op te lossen. De postbank geeft overigens wel 100% dekking. Maarja dan zit ik met het verzekeringsgeld van m’n (niet aangekomen) laptop in Peru maar dan nog wel zonder laptop. :dag:

Ik heb zelf m’n laptop op reis gekocht, scheelde me nog 200 euro in de prijs ook en omdat ik 'm al gebruikt had koste het me niets toen ik hem in NL invoerde :slight_smile: Opsturen van een dergelijk object zou ik nooit doen sinds ik heb gezien hoe ze met die pakjes omgaan. Dekt de postbank het als hij ingenomen wordt door de douane? Zo ja: koop dan gewoon een nieuwe daar.