Mijn vriend en ik gaan over 2 weken naar Peru, Bolivia en Chili. Wij hebben op onze vorige reizen steeds een mini-laptop meegenomen maar nu vroeg ik mij af of je in zuid-amerika over het algemeen internet-toegang (wireless) hebt in bijvoorbeeld hotels?
Ik woon zelf in Cusco en daar heb je voldoende mogelijkheden. In Cusco bieden de betere hotels wi-fi en ook bars en restaurants die volledig op toeristen zijn gericht. Verder vind je op elke hoek van de straat een internetcafe waar je natuurlijk met je laptopje internet hebt. In Peru geldt dat alleen op de grotere toeristische plekken wi-fi is en dat je verder wel altijd internetcafes hebt. In Chili zal dit wel hetzelfde zijn, maar verwacht in Bolivia niet al te veel wi-fi. Maar ook daar geldt dat er voldoende internetcafes zijn (als je in de bewoonde gebieden blijft).
Ook zonder wifi kan een minilaptopje wel handig zijn denk ik, als je bv. je foto’s rustig wilt sorteren en back-uppen, en alvast verhalen typen die je later per mail verstuurt. (En eventueel andermans mails in Word zetten zodat je ze nog eens rustig kunt nalezen i.p.v. in een druk internetcafe.) Voor mijn volgende reis wil ik er het liefst ook wel eentje meenemen! (heb ik alleen nog niet)
Is er iemand die een idee heeft hoe ik een laptop in Lima opnieuw kan laten installeren met Windows XP? Iemand van het forum hier die een kennis heeft met veel kennis van computers?
Stuur een e-mail naar Harold Borjas, [EMAIL=“hhborjasf@pucp.edu.pe”]hhborjasf@pucp.edu.pe, in het Spaans of Engels. Hij zal je wel kunnen helpen. http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/