Internetcafé's

Hallo allemaal,

Ik heb een nogal technische vraag : sinds kort heb ik (vooral ivm mijn reis naar Z-Amerika) een digitale camera gekocht. Nu ben ik niet helemaal een nerd op pc-gebied maar in combinatie met mijn nieuwe camera wel…want hoe doe ik dat nu het handigste daarzo met foto’s opslaan enzo?
Mijn neiging is om een heeeele grote memorycard te kopen (dan heb je er geen omkijken meer naar) maar het kan vast handiger en vooral goedkoper. Wie heeft er suggesties en ervaringen met deze materie? Kan je terecht met cd-roms? Kan je je foto’s in zo’n internet cafe inlezen zonder allerhande toeters en bellen (ja, mijn kabeltje neem ik mee)? Waar sla je je foto’s het handigste op? (hotmail? eigen website? etc.) Kan je je toestel inleveren bij fotozaak en op die manier alvast foto’s af laten drukken? Ik start in Ecuador met reizen…en dus met foto’s maken.

Wie kan me adviseren?!

Bedankt alvast,

Ingrid

Hoi Ingrid,

Ik ben afgelopen december voor het eerst met mijn digi-camera (Pentax OptioS) op vakantie geweest en er was een ding wat ik zeker als tip wil meegeven:

Ik had maar 1 memorycard, een hele grote, en dat was NIET handig. Er is bij mij niets vervelends gebeurd, maar ik moest er regelmatig aan denken “stel dat ik mijn camera nu kwijt raak…” (ik was in Cuba en daar kun je je foto’s niet op een pc zetten)

Mocht je zeker je foto’s kunnen uploaden dan is het geen probleem, maar dan zou ik nog altijd voor de zekerheid ook een wat kleinere memorycard meenemen.

In veel landen zijn er internet cafés (in armere landen zijn ze er juist vaker en meer dan in de rijkere) en daar kun je bijna altijd wel gebruik van maken om je foto’s te uploaden.

Ik wens je een plezierige reis!

Liefs,
Carolina

Dank je wel voor je reactie! Om dezelfde reden als jij (‘o jee straks gaat die kaart stuk’) neem ik in iedergeval nog een memorykaart mee.

Nu hoorde ik van iemand dat je ook wel je geheugenkaart in kunt leveren bij een fotozaak en ze daar op cd rom kunt laten zetten.
Weet jij of dat ook daar in Z-Amerika kan? (Of weten andere lezers dat?) Lijkt me wel handig, want ik zit er nu zelf hier mee te klungelen (grrr) dus dan laat ik het net zo lief door mensen doen die er meer van weten dan ik…Het afdrukken doe ik dan in nederland wel weer.

Groeten,
Ingrid