Ik ben erg benieuwd hoe andere het hebben opgelost met hun foto’s. Je hoort nog wel eens dat je camera gestolen wordt. Die krijg je wel weer terug via de verzekering, maar je foto’s ben je kwijt. Nu hoor je veel dat je ze dan moet opslaan op een cd of op internet. Wie weet uit te leggen hoe dit gaat en kan dit overal in Zuir-Amerika (Quatemala, Ecuador en Costa Rica)? Ik heb een didtale camera met een geheugenkaart van 512 MB Is het aan te raden ook een paar kleine kaartjes te kopen?
Bedankt vast voor alle hulp.
Je kunt bijvoorbeeld gratis uploaden naar http://www.mijnalbum.nl, of een ander gratis album, even googlen, een veilige manier! En je vrienden kun je ook nog laten kijken…
Ik heb wat cd-roms meegenomen toen ik vertrok naar Z-A. Zodra mijn geheugenkaart vol was heb ik ze op de cd-roms laten branden, of ik deed het zelf. Vaak kan dat in een internetcafe maar in een fotozaak gaat het ook wel (kost wat meer).
Het is wel handig om nog een extra geheugenkaart mee te nemen voor-het-geval-dat (ik had er 2, 128 en 256 mb, bij me). Je foto’s op een website zetten is zo wie zo een leuk idee maar ik was altijd weer opgelucht als ik mijn zoveelste cd-rom met al mijn nieuwe foto’s had; dan wist je tenminste zeker dat je je foto’s echt ergens definitief opgeslagen had.
Bedankt voor jullie tips! Ik zal jullie raad zeker opvolgen.
Ik heb net mijn eigen website gemaakt en zal ze daar hopelijk ook op kunnen zetten. (als er genoeg ruimte is)
www.mijnalbum.nl is wel leuk voor t thuisfront maar om er al je foto´s op te gaan zetten duurt een eeuwigheid. Ga voor t CD branden. gemiddeld 1 à2 dollar, incl Cd, dus dat zijn de kosten niet. Plus loop je ook niet t risico dat de website ineens van t toneel verdwenen is voordat je thuis bent…