Kaartlezer voor op reis om foto's over te zetten?

Hallo!

Ik ga binnenkort een half jaartje reizen en ik vroeg me af…
Om foto’s op te slaan heb ik 2 USB sticks en een aantal geheugenkaartjes…

Maar dan moet ik dus ook een kaartlezer mee om dit allemaal over te zetten op de usb sticks? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor kaartlezer neem je mee of heb je een andere oplossing?

alvast bedankt! :dag:

Ik heb nooit een kaartlezer meegehad op reis.

Toen ik in 2006 een jaar weg was, brandde ik mijn kaartjes op CD. Dat deed ik altijd twee keer, een CD stuurde ik naar huis en eentje hield ik bij me. Dit ging meestal goed, al ben ik absoluut ook een (relatief klein) aantal foto’s kwijtgeraakt.

Ik heb ook een lezer gehad (ook in 2006) waarmee ik foto’s direct op kon slaan op mijn iPod, maar dat werkte voor geen meter. Misschien dat dit anno 2010 beter werkt?

Tegenwoordig neem ik een notebook mee, daar zit een ingebouwde kaartlezer in. Veel computers in internetcafe’s zullen dit ook hebben, maar ik zou voor de prijs van de kaartlezer het risico niet nemen en er zelf eentje meenemen. Als je SD kaartjes gebruikt, zou ik voor een lezer gaan die alleen SD-kaarten kan lezen, deze zijn lekker klein (nauwelijks groter dan een normale USB-stick) en licht!

Het zal ook afhangen van het land waar je heen gaat. Mijn ervaringen (weliswaar kortere vakanties) in bijv. Costa Rica, Panama en Madeira zijn juist dat internetcafe’s lang niet altijd kaartlezers hebben ingebouwd. En sommige pc’s in internetcafe’s hebben usbapparaten geblokkeerd, of misschien is je kaartlezer niet goed leesbaar voor het betreffende systeem. Meestal heb ik een kaartlezer mee om wat foto’s op hyves te zetten voor het thuisfront, maar je moet dus mzzl hebben :slight_smile: Bekijk gwn even de pc’s in het internetcafe (soms is er 1tje van de 8 die ervan voorzien is) en desnoods neem je een internetcafe verderop…

Volgens mij is een SD-kaartje van 2GB te krijgen voor ongeveer 7 euro. In Madeira heb ik die vol geschoten met ong 650 foto’s op de hoogste kwaliteit van m’n camera. Hoeveel GB heb je aan geheugenkaartjes?

Hmm CDtjes branden vind ik toch niet zo’n veilig idee…

Ik heb 2 x 2GB kaartjes, op één kaartje kunnen 400 foto’s. Maar ik ga een half jaar weg, dus ik verwacht meer foto’s te maken :wink: Dus heb ik nog 2 USB sticks van 8 GB mee waar ik ze op kan slaan (ja superveel maargoed, voor de zekerheid). Maarja dan moet ik ze wel van kaartje naar USB kunnen verplaatsen en idd, af en toen wat foto’s op internet zetten.

Misschien dat ik inderdaad wel zo’n kleine meeneem, usb formaat. Bedankt voor de reacties in ieder geval… blijft toch een heel gedoe!

Neem iig je kaartlezer mee en in de grotere steden hebben ze vast ergens een internetcafe met tenminste een (1) pc met kaartlezer! Gwn goed rondkijken! Waar ga je heen?

Ja precies! Dat doe ik denk ik maar :slight_smile: Ik ga een tijdje reizen doro Azie! Begin in China, dan ZO Azie en evt Indonesie en India :chin: