Ik wil de foto’s die ik ga maken in Thailand opslaan op een USB-stickie.
Maar nu vraag ik mij af of internetés in Thailand een USB-poort hebben
Kan iemand mij helpen?
de meeste hebben 2 usb-poorten aan de voorkant zitten
het kan zijn, dat die het niet doen, en dan moet je ff vragen of je em aan de achterkant erin mag steken (soms zit de pc vast)
let wel op wat voor usb-stick je neemt, want soms wil de pc allerlei programma’s installeren om de stick te lezen
je kunt je foto’s ook gewoon overzetten in een online ‘kluis’
Da’s voor echt fanatieke fotografen meestal niet echt een optie. Ik schiet zelf tijdens vakanties gemiddeld zo’n 1500 foto’s per week, da’s met m’n huidige camera zo’n 5GB. Los van de opslagruimte, dat kost je dan meestal ook ontiegelijk veel tijd om te uploaden. Dan is een imagetank een betere (maar duurdere) oplossing, altijd 40GB opslag voorhanden.
Dat van die programma’s is wel een goede opmerking, op de zaak hebben we ook een stel van die dingen met een of ander ellendig menuutje, en we krijgen het er met geen mogelijkheid vanaf :mad:
en hoeveel foto’s blijven er dan aan het einde van de reis over??
ikke heb na 9,5 week thuis 5200 foto’s, 6,5 GB
inmiddels een ‘strenge’ selectie gemaakt, en nu teruggebracht naar 4.000 en 5,1 gb
Ik was alleen als de dood dat ik mn usb stick kwijt zou raken op reis (kon trouwens maar 1 gb op) en heb tijdens de reis telkens foto-cd’s gemaakt en naar huis gestuurd en bij het ‘all clear’ van thuis, mn stick en kaarten gedelete…
nu nog een NOG strengere selectie maken voor het foto-album…
Euh, ja, nu noem je net het grootste probleem, het selecteren. Daar wil ik me tijdens de vakantie zo min mogelijk mee bezig houden, daar heb ik na m’n vakantie nog maaaaaaaanden plezier van
Ik heb ook pas mijn foto’s na mijn reis geselecteerd. Althans, een kleine voorselectie deed ik op mijn camera (zodat ik geen 20 foto’s van dezelfde zonsondergang had/mensen met ogen dicht e.d.) en de rest brandde ik gewoon op CD en zette ik op mijn USB-stick of iPod. Het CDtje werd naar huis gestuurd. Werkte prima!
Bloem, had jij in Tibet geen problemen met je harde schijf? Mijn video iPod had een of andere bug (is inmiddels verholpen) waardoor het ding het niet deed op grote hoogtes. Het schijnt zelfs op de Aplle site te hebben gestaan dat iPods soms problemen vertonen bij hoogtes boven de 2500m. (Iets met lagere luchtdruk en harde schijven.) Ik ben meerdere reizigers tegengekomen die dit probleem hadden, ook met schijven van andere merken!
Wellicht is een USB stick voor sommige reizen dus beter dan een harde schijf. (Thailand is niet zo hoog, dat scheelt.) Maar ik zou altijd OOK een backup op een CDtje maken.
Groet,
Jenny
P.S. geloof dat ik 12.000 foto’s mocht uitzoeken, en ik vond het geweldig!!!
foto selecties maken …daar zit veel werk in ja. Dat wordt voor ons ook nog pittig klusje straks. Verder volgens mij in heel ZO azie wel usb-poortjes te vinden
ja cker wel
de meeste grate internetcafe’s bieden die service aan en hebben ook de cd’tjes daarvoor
sommige hotels doen het ook
allemaal erg makkelijk in de grotere steden (nee op EBC niet ;), maar lhasa en bangkok overal!)
zelf in de kleinste gehuchten heb je internetcafe’s met usb’s…hier en daar doen ze het niet maar dat is meer vanwege achterstallig onderhoud (en op een plaats een gekko in de computer)… ik zou gewoon een aantal geheugen kaartjes meenemen… of een usb… anders loop je met alles zo te slepen. De rest is al zwaar genoeg
of als je bij het paragliden gaat landen en dit gaat niet helemaal goed en huppa, je landt in een grepel vol met modder… hele camera naar de knoppen!!!
ikke zette elke avond mijn foto’s over op mn stick, stick vol dan branden en opsturen naar huis, hadden ze ze thuis goed ontvangen, stick deleten en op nieuw beginnen… (ik had er 2)
ja maarja, het is ook wel goed om af en toe naar de omgeving te kijken zonder door die lens te turen he :P… en wat is reizen zonder een beetje risico… ik ben ook altijd bang dat ik dat soort dingen kwijt raak. Afgelopen vakantie was dat ook het geval maar “gelukkig” raakte ik alleen maar m’n paspoort kwijt …