Hoi ik heb een vraagje, zijn er reizigers naar Thailand die hun eigen laptop meenemen? Ik zou dit willen doen omdat ik ongeveer een maand in BanRai (ergens op het platteland tegen Suwanaphum in de provincie Roi-Et ) verblijf en zo kan ik contact blijven houden met het thuisfront.
Ik zou een Option IconXY usb-modem op mijn laptop zetten en dan een data - kaart van 12Call aanschaffen ter plaatse, vorig jaar heb ik een Kakudos Edge modem ter plaatse gekocht maar die maakte mijn computer ziek ( groen scherm)
als iemand enig idee heeft?
groetjes
thanks
:vak02:
wat is nu de vraag?
Ik neem wel altijd een eigen laptop mee, maar ik neem niet de moeite om een lokale kaart/modem aan te schaffen. Steeds meer hostel/hotels en restaurants bieden (gratis) Wifi aan, en dat is vaak sneller dan internetten via een modem.
neem mijn MacBook altijd mee ; het hotel waar ik het langste verblijf heeft gratis wifi , dus geen probleem . Ben ik ergens onderweg , hebben de meeste guesthouses tegenwoordig ook wifi .
hetgeen ook al wel eens lukt is dichtbij een internet café of hotel gaan zitten en dan ff stiekem gebruik maken van niet beveiligde toegang .
mijn vriendin in Thailand gebruikt ook een usb modem met 12call maar dit gaat erg traag ; weet niet hoe goed/snel die Option IconXY usb-modem is .
ben wel benieuwd hoe snel want zie her en der dat je die voor 70@80€ hebt .
mijn probleem is dat niet in een guesthouse of hotel verblijf maar in een klein dorpje ergens tussen de rijstvelden super leuk dat wel en zeer relaxerend maar de comunicatie met de buiten wereld is iets moeilijker.
Jan ( somtampoepala ) kan hier op antwoorden …effen wachten .
Aangezien je naar Suwanaphum cq Roi Et(101) gaat of althans een klein dorp daar vlakbij raad ik je aan om naar een Big C te gaan, er zit er een in Yasothon daar binnen zit Imobile neem je laptop mee en laat je adviseren, nichtje van mijn vrouw zit ook in die regio en gebruikt een mini-laptop met usb stick met kaart er in weet helaas niet welke provider…
Je kunt ook gaan naar Roi Et plaza verneem ik net van mijn vrouw een groter shoppingcenter dan Big C Yasothon zit ook een Telewiz winkel in maar verwacht geen grote snelheden in de kleine dorpen.
Tip: in de eetgelegenheden in die shopping’s heb je trouwens vaak free Wifi & Airco :wub:.
Succes
Het gaat mij technisch boven de pet maar misschien heb je nog wat aan deze website: www.kropla.com.
Alleen een paar wijken in Bangkok hebben 3G (UMTS). De rest van Thailand werkt nog met gprs, max. 480kbit/s. Dus je airkaart moet wel voor gprs geschikt zijn. Ik heb afgelopen december de airkaart van mijn vriendin gebruikt op koh Phiphi, Phuket en Koh Chang. Dat ging prima.
Je airkaart moet wel simlock vrij zijn natuurlijk.
Via iPhone 4 en iPad zijn er meer delen van Thailand welke nu 3G hebben waaronder Hua Hin en Pattaya, er is wel verschil tussen aanbieder had in de iPad een kaart van True en deze had vaker een 3G verbinding dan via mijn iPhone 4 met kaart van AIS 1 2 call, iPhone 3 of 3GS hebben totaal geen 3G ondersteuning die hebben standaard Edge of GPRS.