Heeft mobiele telefoon met wifi zin?

Ik kan een mobiele smart telefoon meenemen op vakantie
met wifi om zo af en toe mails te lezen en te versturen.

Heeft dat zin in Thailand?
Zijn er wifi spot in thailand waar je gebruik van kan maken?
Heeft bijvoorbeeld het vliegveld van BKK een wifi spot?

Ik heb wel eens gelezen van cafeetjes en restaurants die wifi hebben.
Hotels ook, maar dan tegen betaling.

Bedankt.

Jan.

Het heeft zin om hem mee te nemen, er zijn inderdaad plekken die wifi hebben of hotspots, en ook kom je wel eens plekken tegen waar men net als hier een onbeveiligd draadloos netwerk heeft waar je dan lekker op mee kan surfen, onze Iphone gaat in ieder geval altijd mee.

Het is ook mogelijk om van bepaalde Thaise telecom aanbieders een sim aan te schaffen met data verbruik of met uren verbruik.

AIS(1 2 CALL) One-2-Call : Prepaid Mobile Phone Operator ผู้ให้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ระบบเติมเงิน

DTAC http://www.happy.co.th/index.php?option=com_content&view=article&id=333&Itemid=368&lang=en

Sim kan je vrijwel overal kopen maar aangezien dit misschien enig uitleg nodig heeft kan je de sim het beste aanschaffen in een phone shop vrijwel in elke shoppingmall op een bepaalde verdieping ruim vertegenwoordigt.

Surf ze.

Ik maak iedere dag gebruik van gprs network. Werkt prima en redelijk snel voor eenvoudige toepassingen.

Hallo,

Ja Wifi is hier wel goed te vinden in Thailand. Het is vaak gratis bij restaurants en bars als je een drankje besteld. Verder kun je inderdaad internetten met een simkaart van een provider zoals inderdaad Dtac of 12 Call. Het is inderdaad alleen op gprs en edge netwerk mogelijk. 3G staat hier nog in de kinderschoenen en zijn ze nog mee bezig. Verder mocht je wat meer willen internetten kun je naar een internettentje gaan. Zoals bv hier op koh tao betaal je 1 bath per minuut dus op zich ook nog wel goed te doen.

Heeft het vliegveld van Bangkok gratis wifi ?
Je moet toch wat te doen hebben als je geland bent en sta te wachten
bij de douna.
Bij vertrek terug kun je mailen dat je op tijd of met vertraging vertrekt
ivm met ophalen.

Bedankt,

Jan.

Ach dat ene sms’je stuur ik al jaren op het moment dat het echt duidelijk is dat we gaan vertrekken met me Nederlandse sim, dat kan de kop toch niet kosten.

Groet, Jan.