Weet iemand op welke manier ik het goedkoopst en gemakkelijkst vanuit Thailand via mijn eigen laptop kan inloggen op het internet om dagelijks zakelijke e-mail te bekijken.
Is er een Thaise provider die een inbelnummer heeft waar je gebruik van kunt maken al of niet met een Thaise of Nederlandse mobiele telefoon (en nummer).
Hoe zit het met die Wifi hotspots. Hoe kun je die gebruiken?
In Indonesie is er in elk shopping center wel een wifi met name bij de plekken waar mensen veel samen komen; Starbucks, Mc Donalds.
Je kunt het wellicht proberen
Wat ik er van weet kan je via je mobile telefoon het internet op en werkt moet dan wel een mobile telefoon hebben met bleutooht en ontvanger voor in de USB poort dan kun je daar een thai telefoonkaard kaart kopen voor ±200/500 THB en kan je 20 uur op internet vriend van mij doet het altijd en werkt goed wat ik ge zien heb het is niet super snel maar wel handig voor de rest weet ik ook het fijne er niet van en anders word het naar het internet cafe waar je laptop kan in pluggen die zijn er ook zat.
Maar gewoon even daar bij een pc winkel daar vragen die weten het wel.
Beste Ingrid, je kan bij de betere boekwinkels een soort prepaidkaart kopen van een internetprovider ter plaatse, deze gegevens instaleer je in je laptop en met behulp van je mobiele telefoon en desnoods met een Thaise kaart in je telefoon kan je als je een bleuthoot verbinding heb met deze telefoon gaan internetten.
Ik adviseer wel om je post die je wilt verzenden al klaar te maken voordat je de verbinding maakt.
Of er al Wifi hotspots zijn durf ik niet te zeggen.
HPP: goedkoopst en gemakkelijkst vind ik niet WiFi. Wi-Fi is duur. :crybaby: Voor een paar uur toegang heb je een maandabonnement internettoegang in Thailand. Bovendien moet je Wi-Fi gaan zoeken. :retard: Je kan niet online waar je wilt. In duurdere hotels hebben ze Wi-Fi, vaak tegen een flinke prijs of gratis bij top hotels. Dan heb je de internetwinkels. Daar moet je dan ook weer naartoe. En hopen dat ze begrijpen wat je bedoelt. En andersom. Ik vond de perfecte reisoplossing in het Pluk & Play modem voor mobiel internet toegang in Thailand:
Het werkt als volgt: je maakt contact met het netwerk, en vanaf dan kun je de hele dag online zijn. Hoe lang maakt niet uit. Werkt vaak beter dan vast inbellen. En je kan dus online gaan waar en wanneer je wilt. Is nog eens snel ook. Ik download iedere dag de krant (woon in Thailand), chatten doe ik. Soms zit er een dipje in het netwerk op 14 februari bijvoorbeeld toen iedere liefde elkaar ging bellen. Dan loop je wat terug in snelheid. Maar voor de rest supersnel internet. En je kan het in Nederland ook gebruiken. Als ik op vakantie ga naar Nederland koop ik een Nederlandse prepaid en ben de hele dag online voor maar een paar Euroos!