Hallo, als je aankomt in Bangkok op de airport, kun je daar gelijk al simkaartjes kopen, met internet voor een maand?
Zoja, waar is dat ongeveer? vorige keer kon ik het niet vinden…
En wat zijn de kosten van internet op mobiel daar? onbeperkt voor 4 weken ?
Nou,zelf bel ik gewoonlijk met DTAC in Thailand,volledige dekking in heel Bangkok en omstreken.
Nu als ik gewoonlijk op het internet ga,dan stap ik de vele internetcafe’s binnen.
Natuurlijk kan je ook met je mobieltje op het internet gaan,je kan een Thaise prepaid simkaart kopen in het vliegveld,dit kan eventueel gekoppeld worden met een internet Prepaid bundel voor bijvoorbeeld 1 maand of meerdere maanden.
Je kan best even een kantoor van DTAC binnen springen om het te laten activeren in één van de vele kantoren die aanwezig zijn in Bangkok.(dacht dat de prijs zo rond de 350 a 400 bath ligt)
Ofdat dit nu de verstandigste en goedkope manier is om te surfen met je mobieltje op het internet in Thailand,dat laat ik in het midden.
Zelf maak ik daar geen gebruik van,vermits je al voor 15 bath a rato van 1 uur kan internetten in de vele kantoortjes over het hele land.
Ik weet niet hoe heavy jouw internetgebruik is, maar bij mij werkte het als volgt:
Ik ging naar 7-11 en kocht daar een prepaid internet-SIM voor 99 baht. Hier heb ik twee weken op kunnen internetten, dan moet ik er wel bij vermelden dat ik Wi-Fi gebruikte als het aanwezig was, en mijn internetgebruik beperkt bleef tot mail lezen , en korte berichten versturen, en dat ik dagelijks de krant doornam.
Na twee weken kocht ik voor 99 baht een nieuwe kaart, die het weer twee weken deed.
Ik bedoelde eigenlijk waar op suvarnabhumi airport zo’n shop is… idd dtac ken ik,
maar bedoel internet op mobiel voor bijv whatsapp, facebook etc… dat ik gewoon constant met mobiel op internet kan, onbeperkt voor een X bedrag per maand…
Vorige keer had ik geluk dat ik een thaise schone ontmoet had die via dtac belde, en toen 3G verbinding voor 1 euro (40 tot 42 bath) per dag aan vroeg… en gewoon onbeperkt op internet kon op mijn mobiel…
Maarja ik weet nu al dat ik diezelfde persoon niet tegen ga komen… en dus gewoon internet zoek wat via een winkel gaat (misschien wel iets duurder, geen idee…) maar dat ik niet hoef te bellen, omdat alles in het thais is.
Had net, ong gelijk met jou gereageerd…
bedoel dus dat ik lekker luier op het strand, waar dan ook in thailand, gewoon kan internetten zonder wifi, gewoon waar en wanneer ik zelf wil…
Het pakket waar ik over praatte had ik dus ook weer kunnen opwaarderen, maar ik besloot voor de gemakkelijke weg te gaan, en er gewoon nog een proefpakketje tegenaan te gooien.
Waar ?
je neemt je bagage loopt door de douane en dan kom je in een grote hall terecht waar verschillende standen zijn voor allerlei en onder andere telefonie ed.
op de verdieping dat je aankomt heb je aan 1 zijde vele balie’s hier kan je deze simcard kopen van in iedergeval dtac en 12call vind je de juiste balie nu niet vraag het dan bij de info balie welke ook op deze verdieping zit en duidelijk is aangegeven. zelf gebruikte ik dtac en voor 600 bath per maand heb je onbeperkt internet met een beetje redelijke snelheid echter heb ik het nu over de prijs welke je betaald als je in een van de grote shopping malls naar een dtac shop gaat (gelijk laten activeren door de medewerk(st)er) en niet op het vliegveld, dtac heeft ook iets van een “happy tourist” actie ofzo op het vliegveld dan heb je wel gelijk internet en beltegoed, dit kunnen ze ook ter plaatse activeren voor je ik dacht dat dit zo’n 1800 bath kost voor een maand
echter heb je in thailand in vele restaurants en in bijna elke bar gratis wifi en aangezien ik thuis nu ook internet heb gebruik ik nu dus enkel wifi
oke dankje, denk dat ik dan gewoon even wacht tot ik bij shopping malls in de buurt ben, en een gewone telefoonwinkel op zoek, makkelijker lijkt me…
wifi gebruik ik bijna nooit, vind het handiger als ik gewoon constant internet verbinding heb, waar ik ook ben